info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

چشم انداز کامپوزیت های چوب پلاستیک ۲

کامپوزیت چوب پلاست

 

تخته کامپوزیت چوب پلاستیک بازارهای آمریکا در سال ۱۹۸۰ شروع به رشد و ظهور کرد که این رشد علت هایی داشت که از آن جمله می توان به این نکات اشاره کرد :

۱ رشد چوب پلاستیک وابسته به رشد حجم ضایعات پلاستیکی قابل بازیافت است .

۲- به علت افزایش رضایت مصرف کننده به خاطر دوام بیشتر و هزینه نگهداری پایین تر این نوع محصولات مانند الوارهای کف و دیوارها نسبت به چوب نکات عمده فروش برای کامپوزیت های چوب پلاستیک عبارتند از : به طورباالقوه خطر شیمیایی ندارد.

 ۳- دوام طولانی مدت دارد.

 ۴- هزینه نگهداری پایین و مواد آن

 ۵- از مواددبازیافت شده ساخته شده است به همین دلیل آن یک ماده دوستدار محیط زیست اطلاق می شود . که به آنها سبز نیز می گویند و جایگزینی است برای موارد کف . ما در این مقاله کاربرد کامپوزیت های چوب پلاستیک برای الوارهای کف و ویژگی های زیست محیطی آن را مورد توجه قرار می دهیم و همچنین تحلیل می کنیم چرخه زندگی را و مقایسه می کنیم الوارهای چوب پلاستیک را با الوارهای سدر قرمز غربی در سومین بخش مطالعه می کنیم تعدادی از معیارهای کاربردی محیط زیستی را برای تحلیل چرخه زندگی.

 

چشم انداز کامپوزیت های چوب پلاستیک

در اوایل محصولات چوب پلاستیک فاقد سفتی مناسبی بودند که اغلب منجر به تضعیف نیم کت های پارک و میزهای پیک نیک می شد نسل بعدی این نوع محصولات به وسیله ضایعات کشاورزی چوب ، پشم شیشه و مواد دیگر تقویت شدند علاوه بر این فیبرها تقویت شده و بهبود پیدا کرده و به طور کلی از نظر قدرت و سفتی تقویت شدند.

 

 به هرحال رکود اقتصادی در پروژه برنامه۲۰۱۳ تاثیر منفی خواهد گذاشت . در ساخت تخته کامپوزیت چوب پلاستیک از پلی اتیلن با دانسیته بالا که از شاخص اصلی زباله های شهری است استفاده می شود که به شکل ظروف شیر یا کیسه های پلاستیکی بازیافت میشوند و همچنین از ضایعات چوبی که اغلب به صورت تراشه های جهت دار شده است استفاده می شود که از آنها به عنوان پر کننده خوب یاد می شود معمولا مخلوط ۵۰ به ۵۰ پلاستیک به چوب در تولید چوب پلاستیک رایج است اکثر محصولات چوب پلاستیک با پلی اتیلن سنگین تولید می شود و محصولات کمی با پلی اتیلن سبک و پلی پروپیلن و یا سایر پلاستیک ها ساخته می شوند بنابراین استفاده از ۱۰۰ درصد پلاستیک های بازیافتی رایج است . اغلب برندهای تجاری چوب پلاستیک به طور قابل ملاحظه ای از پلاستیک های بازیافتی استفاده می کنند و اندک محتوای آن شامل پلاستیک های قبل از بازیافت است . الوارها و دیوارهای داخلی برای فضای باز یک بازار گسترده در آمریکا و اروپای شمالی را به خود اختصاص داده است . در حال حاضر ۱۰ درصد ار بازارهای الوارهای مسکونی در امریکای شمالی و ۶ درصد از بازارهای الوارهای مسکونی در اروپا قرار دارد . پیش بینی شده است که الوارهای مسکونی ۲۳ درصد از سهم بازار را از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ به خود اختصاص می دهد . ولی به طور کلی چوب طبیعی به عنوان ماده اولیه در سطح جهان به شمار می رود .

 

مقایسه رایج ترین متریال مورد استفاده در الوارهای کف شامل ( چوب طبیعی و چوب پلاستیک ) این مواد سابقه دراز مدتی در استفاده برای کف پوش ندارند و فقط نیاز به کمی ریکس دارد و همچنین از یک سو کیفیت چوب هم هنوز به خوبی شناخته نشده است به طور طبیعی دوام گونه های چوبی مانند سدر قرمز غربی یا همان چوب قرمز بین ۲۰ تا ۲۵ سال شناخته شده است و بیشتر در سطح تراس ها و ایوان ها کاربرد دارد و حتی اگر از دورهای رنگ آمیزی هم استفاده شود اغلب از چوب هایی استفاده می کنند که دوام بالایی داشته باشند . نوع چوب تخته های کف به خصوص در منطقی که احتمال آن وجود دارد که دچار آسیب زیست محیطی شود معمولا از نوع برون چوب است . چوب های طبیعی تیمار شده برای مدت طولانی استفاده بسیار با دوام هستند با کمترین هزینه نگهداری وقتی که از آن برای پوشش کف تراس استفاده میشود . تمامی چوب ها را باید از نظر شکاف ، فنجانی شدن ، کج تاری ، پیچیدگی و تاب برداشتن و تاثیر آب و هوا که منجر به خاکستری رنگ شدن الوارها میشود مورد بازبینی و بازرسی قرار داد . چوب هایی که در معرض نمایش هستند به مدت طولانی مدت تیمار میشوند . درباره کیفیت چوب پلاستیک گزارش های منشر شده است که چوب پلاستیک بیش از مواد مرکب دیگر طیف گسترده استفاده دارند . اما آیا حمایت گسترده از این محصول این موضوع را تائید کرده است ؟ آیا همه چیز که در مورد چوب پلاستیک گفته شده است درست است ؟ مطالعات اخیر نشان میدهد که اطلاعات جدیدی برای ارزیابی اثرات زست محیطی چوب پلاستیک در دسترس است . قبل از بیان مشکلاتی که چوب پلاستیک با آن مواجه شده است شایان ذکر است که بگوییم چوب پلاستیک یک محصول نسبتا جدید است . مورل و همکاران (۲۰۱۰) بیان کرده اند که مواد افزودنی در حال حاضر کمک کرده است به کاهش معایب مکانیکی چوب پلاستیک . شات (۲۰۰۵) بهبود خواص چوب پلاستیک را مورد بررسی قرار داده است انتظار می رود این تحقیقات مداوم خواص مکانیکی چوب پلاستیک را برای رفتن به سمت آینده بهتر بهبود بخشد.

 

اثرات مفید زیست محیطی تولید الوارهای چوب پلاستیک و استفاده از آنها

پلت وهمکاران (2005) اما در واقعیت چوب پلاستیک به عنوان یک محصول دوستدار محیط زیست معرفی شده است چون به طور معمول از جنس پلاستیک بازیافتی تولید می شود و همچنین طول عمر بالا و هزینه نگهداری پایینی دارد . تا این اواخر هیچگونه تجزیه و تحلیل نظامندی برای اثرات زیست محیطی چوب پلاستیک وجود نداشته است.

مزایای چوب پلاستیک دکسان

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top