info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

باغ بام و مزایا

مزایای بام باغ

 

روشی نوین که امروزه بر روی سقف ها ، بام ها ، تراس ها  بنامی شود و در فارسی معادل بام باغ یعنی باغ در بام می باشد. روف گاردن در واقع ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام خانه ها و برج ها و ویلاها است، تا به این روش طبیعت را در بتن زندگی شهری وارد نموده  و از آن بهره ببرند . بنابراین به هر نوع فضای سبزی که بر روی بام ، تراس  ایجاد شود، روف گاردن گفته می شود .  مجموعه ای از گیاهان سبز، آلاچیق، مبلمان باغی، آتشکده ، برکه ، آبنما، سایبان  محصولات کشاورزی و سایر امکانات دیگر با توجه به فضای  موجود را در بر می گیرد.

 باغ بام و مزایا

 در حال حاضر دنیا  ازاثرات  روف گاردن برای بالا بردن کیفیت محیط زیست شهری مطلع می باشد و  در راستای گسترش روف گاردن تلاش قابل توجهی  انجام می دهند. در این میان شهرهایی مانند لندن، توکیو، سنگاپور و… در گسترش روف گاردن پیشگام می باشند . در ایران به خصوص  تهران به دلیل بالا بودن قیمت زمین امکان ایجاد فضای سبز وجود ندارد، به همین دلیل با ایجاد باغ در بام ساختمان به بهبود محیط زیست کمک نموده و با حضور در باغ کوچکی که در نزدیکی افراد است، اوقات فراغات خود را سپری می نمایند .

 

فواید ایجاد باغ بام

 

استفاده از باغ بام یا روف گاردن باعث پالایش هوا ، کاهش آلاینده های هوا ، بهینه سازی مصرف انرژی ، کاهش جذب حرارت از طریق سقف ساختمان، کاهش هدر رفت انرژی از بام ساختمان ، کنترل دما و استفاده بهینه از آب باران می شود و علاوه بر اینکه سطح معماری ساختمان را ارتقا می دهد و چهره شهرها را زیباتر می کند.

 به خاطراستفاده از مواد سبک و البته مقاوم در ایجاد روف گاردن، فضایی ایجاد میشود تا انواع پوشش های گیاهی رشد و نمو داشته باشند و به کشت محصولات کشاورزی پرداخته شود. از مزایای دیگر روف گاردن این است که فضایی تفریحی، زینتی و دکوراتیو را فراهم می نماید و حتی می توان زیستگاه مناسبی برای حیوانات نیز  فراهم نمود.

 

روف گاردن با دارا بودن یک سیستم سبک باعث حفظ بام در برابر اشعه خورشید میباشد و با ساخت روفگاردن می توان فضای زیبایی را در یک بخش بدون استفاده ساختمان فراهم نمود و سطح کیفی زندگی در شهرهای پرجمعیت را بهبود بخشید.

 

یکی دیگر از مزایای روف گاردن (Roof Garden)این است که در فضای فراموش شده ساختمانها ، مناظری بدیع ، مفرح ، جالب و منحصر به فرد را ایجاد می کند و باعث افزایش  ارزش روز افزون ساختمان شده و روفگاردن می تواند با آب باران، پایداری بنا را نیز افزایش دهد.

در طول روز به مقدار کافی نور آفتاب در بام ساختمان وجود دارد، روف گاردن این امکان را فراهم مینماید  تا محیطی آرام برای استراحت ایجاد شود.

 

کاهش اتلاف انرژی از طریق سقف آخرین طبقه ساختمان  *

    جذب و دفع ذرات آلاینده هوا توسط خاک و تولید هوای سالم*

    افزایش فضای مفید ساختمان بدون پرداخت عوارض بنا به شهرداری*

    ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی جدید فضای باز درقسمت های مشترک ساختمان*

    جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن و رطوبت در فضای بام سبز*

    کاهش ۵۰ تا ۹۰ درصدی نیاز به آبیاری فضای سبز با ذخیره آب*

    بهبود مناظر اطراف ساختمان با فراهم کردن یک فضای سبز زیبا*

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top