info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

ایجاد بام باغ یا روف گاردن با چوب پلاست

بام باغ یا روف گاردن با چوب پلاستیک در تهران

برای ایجاد یک منظر و فضای سبز دلنشین بر روی بام یا تراس ، حتما باید از کارشناسان مجرب در این زمینه استفاده نمود که با استفاده از محاسبات مختلف ، نقشه برداری دقیق ، انتخاب مواد و مصالح مناسب و اجرای صحیح یک محوطه بی نظیر و یک منظره زیبا را روی پشت بام ویا تراس خلق نمود.

 ایجاد بام باغ یا روف گاردن با چوب پلاست در ایران

طراحی و اجرای روف گاردن شامل دو مرحله بوده که میتوان گفت مرحله اول آن عمرانی، عملیات ایزولاسیون و زه کشی می باشد و مرحله دوم لنداسکیپ و معماری منظر میباشد که در این مرحله فضای سبز خلق می گردد و سایر ملزومات فضای باز همانند سایبان، برکه ، مبلمان باغی،آلاچیق، آبنما ، آتشکده،  باربیکیو و … اضافه می شود.

مبلمان فضای باز می تواند از متر یال چوب پلاست باشد. بهترین گزینه برای ساخت آلاچیق  و کف روف گاردن چوب پلاست است.

قیمت مناسب بدون احتیاج به نگهداری و مقاومت در مقابل گرما و سرما ویژگی های منحصر به فردی را به کامپوزیت چوب پلاست می دهد.

 

خاک مناسب جهت ساخت روف گاردن چیست ؟

جهت  ایجاد نمودن یک روف گاردن حتما نیاز به خاک مناسب این کار داریم و انتخاب درست  خاک یکی از مهم ترین مواردی است که حتما باید به آن دقت نمود و روش آماده سازی آن را با حتما با کارشناسان مشورت کرد . خاک مورد نیاز روف گاردن از محدودیت هایی نیز برخوردار است، بنابراین حتما باید خاکی را انتخاب نمود که جذب آب بیشتری دارند و همچنین وزن مخصوص و دانسیته کمتری داشته باشند.

ضمن اینکه می توان با کود مناسب نیز  نیاز غذایی فضای سبز موجود در روف گاردن را برآورده نمود، اما بدلیل مشکلاتی که تعویض نمودن خاک در روف گاردن دارد، حتما باید خاک روف گاردن شامل  مواد مغذی باشد که در طی زمان نه تنها دانه بندی گیاهان را بهتر نماید ، بلکه نیاز آنها نیز به مواد غذایی را برآورده نمود.

 

گیاه مناسب برای روف گاردن چیست ؟

هدف اصلی روف گاردن، ایجاد فضای دلپذیر و سبز است  و تمام  سختی هایی  که برای ساخت روف گاردن انجام می شود، جهت رسیدن به این هدف می باشد . ضمن اینکه  گیاهان روف گاردن همان گیاهانی هستند که بر روی زمین نیز کاشته می شوند، اما باید در انتخاب گیاهان مناسب به خصوصیت آن توجه نموده  و گیاهانی را انتخاب نمود که در روف گاردن ماندگاری بیشتری داشته باشند.

 

انتخاب نمودن مصالح و متریال مناسب برای روف گاردن

 

یکی از اصلی ترین عوامل انتخاب متریال میباشد که حتی در نحوه اجرای روفگاردن نقش مهمی دارد، محدودیت وزن میباشد و از آنجا که روف گاردن بسیار شبیه محوطه سازی و لنداسکیپ می باشد، اما برای هر نوع تغییری که در متریال داده می شود، باید وزن آن را نیز در نظر گرفت.

 

فیلترینگ در روف گاردن چه اهمیتی دارد؟

 

عملیاتی که در آن از رفتن خاک  و املاح به لایه های پایین تر ممانعت میشود، فیلترینگ  روف گاردن نام دارد . اگر عملیات فیلترینگ در روف گاردن صورت نپذیرد ، بافت خاک تغییر کرده و مسیر های زهکشی در تراس و روف گاردن، مسدود میشوند.

 

تعادل وزنی در روف گاردن و تراس

 

تمامی مهندسان در هنگام ساخت بناهای مختلف وزن برفی که روی بام ساختمانها مینشیند را به صورت تقریبی جهت  هر متر مربع از بام ۵۰ کیلو گرم در نظر می گیرند و با این محاسبات می توان وزن روف گاردن بر روی پشت بام و یا تراس را در محاسبه نمود اما  نکته مهم که باید به آن دقت نمود ، تعادل وزنی بین تجهیزات و  المان ها است که در روف گاردن و یا تراس قرارمی گیرند، زیرا مهندسان برای برف محاسبه می کنند که به صورت یکنواخت بر روی کل بام بنشیند ، اما ممکن است در بعضی از نقاط تراس یا روف گاردن، بار وزنی به صورت متمرکز اعمال شود.

 

برای نصب  آلاچیق در روف گاردن دقت نمایید

 

از آنجایی که جهت اتصال آلاچیق به ساختمان محدودیت زیادی موجود است و نیروی باد در روف گاردن زیاد میباشد ، باید از آلاچیق های مخصوص روف گاردن استفاده نمود و نمی توان از آلاچیق هایی که بر روی زمین استفاده میگردند ، استفاده نمود.

الاچیق های چوب پلاست گونه ای مناسب جهت روف گاردن می باشند. که هم به صورت آلاچیق یا پاوین می توان آن را نصب گرد هم به صورت پر گولا که در دو حالت کامپوزیت چوب پلاست نقش به سزای در زیبایی روف گاردن دارد.

 

ایزولاسیون روف گاردن را جدی بگیرید

 

یکی از مهم ترین مواردی که باید در ساخت روف گاردن به آن توجه نمود ، انجام ایزولاسیون می باشد ، زیر ایزولاسیون می توان مرزی را تعیین نمود که امکان عبور و عدم عبور آب به زیر تراس یا روف گاردن را فراهم می کند. با توجه به اندازه روف گاردن می توان از مواد و روش هایی مانند قیر و گونی برای ایزولاسیون روف گاردن استفاده نمود اما توصیه می گردد از مواد ایزولاسیونی استفاده گردد که میتوانند فشار منفی را نیز تحمل نمایند.

 

زهکشی در روف گاردن که حتما باید از آن بهره برد

بیشتر از آنکه ایزولاسیون در روف گاردن نقش دارد، عملیات زهکشی هم با پرنقش میباشد ، چرا که به حفظ سلامت ریشه گیاهان و هدایت آب مازاد به لوله های خروجی  نقش بسزایی دارد  . حتی این امکان وجود دارد که با استفاده از مصالح خاص و فنون مختلف، با استفاده از لایه های مخصوص زهکش روف گاردن استفاده نمود.

اجرای پروژه رستوران روف گاردن

 

 

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top