info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

ساخت پروفيل كامپوزيت چوب پلاست

محققان ایرانی برای نخستین بار موفق به ساخت پروفیل کامپوزیت چوب، پلاستیک شدند که تلفیق ضایعات سلولزی با پلاستیک نو و بازیافتی است.

 به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کامپوزیت‌های چوبی پلاستیکی« Wood-plastic composite» که امروزه به اختصار« wpc »نامیده می‌شوند، کامپوزیت‌هایی هستند که از ترکیب موادی همچون الیاف چوب طبیعی، پلاستیک و ترموپلاستیک ها و نوعی آرد مخصوص ساخته می‌شوند. چوب پلاستیک « polywood » نوع بسیار جدیدی از این گروه محصولات است که در تولید آن از دو بخش مواد استفاده می‌شود. در بخش چوب از مواد اولیه‌ای مانند الیاف تفاله، پوسته بادام زمینی، بامبو، کاه و در بخش پلاستیک از پلی اتیلن، پی وی سی و پلی پروپیلن ها استفاده می‌شود.

حفاظت از محیط زیست با تولید پروفیل کامپوزیت چوب پلاستیک

 پروفیل کامپوزیت چوب - پلاستیک از تلفیق ضایعات سلولزی با پلاستیک نو و بازیافتی ساخته می‌شود.این پروفیل در مقابل موریانه، حشرات، جوندگان و قارچ مقاوم بوده و تعمیر و نگهداری آن در بلند مدت نسبت به چوب و فلز کمتر است.

در کشورهای پیشرفته برای ساخت مبلمان شهری و آلاچیق چوبی از چوب و فلز کمتر استفاده می‌شود، در این کشورها از این گونه پروفیل‌ها به دلیل مزایای ذکر شده و همچنین محافظت از محیط زیست برای ساخت مبلمان شهری استفاده می‌شود.

 تعمیر و نگهداری این پروفیل در بلند مدت نسبت به چوب و فلز کمتر است،این پروفیل در مقابل موریانه، حشرات، جوندگان و قارچ مقاوم است.

کاربرد چوب - پلاستیک در مبلمان شهری، آلاچیق، سطل، گلدان و کف پوش و نمای ساختمان است؛ شاخص محصول طول عمر بالاتر در شرایط جوی نسبت به محصولات چوبی و فلزی و کم شدن استفاده از منابع تجدید ناپذیر مانند جنگل ها و فلزات است. همچنین در این محصول از ضایعات کشاورزی و بازیافت پلاستیک استفاده شده که در مبلمان شهری طول عمر بالاتری نسبت به چوب و فلز ایجاد می کند و دوستدار محیط زیست است.

قطع وابستگی به قطع درختان با استفاده کامپوزیت چوب پلاستیک

 خرید از محصول چوب - پلاستیک برای مبلمان شهری با پایه پلی اتیلن می تواند برای حفظ محیط زیست مفید باشد، استفاده از این محصول وابستگی به قطع درختان جنگل برای استفاده از مبلمان شهری و همچنین استفاده از فلزات را در حد زیادی کم می کند.

علاوه بر موارد فوق، استفاده از ترموپلاستیک های بازیافتی و ذرات چوب نیز کمک به حفظ محیط زیست خواهد بود. در صورتی که شهرداری ها از استفاده از این محصول حمایت کنند، استفاده از آن باعث حفظ محیط زیست و رونق شرکت تولید کننده چوب - پلاستیک خواهد شد.

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top