info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

تولید چوب پلاست

 

 

 

کامپوزیت های چوب پلاستیک به محصولاتی گفته می شوند که از ترکیبات چوب، پلاستیک و مواد افزودنی خاص تشکیل شده است. چوب پلاست یک محصول سبز می باشد. پروفیل های چوب پلاست علاوه بر تنوع رنگ، استحکام و زیبایی چوب، قابلیت عایق بودن و نفوذناپذیری دربرابر رطوبت، قارچ و حشرات را داراست و درمقابل آتش مقاوم(کند سوز) و کاملا قابل بازیافت می باشد.

 

 

مراحل اصلی تولید و خواص چوب پلاست


به طور کلی، ساخت و تولید کامپوزیت چوب پلاستیک یک فرایند دو مرحله ای است . ترکیبی از چوب و گرمانرمی مانند پلی اتیلن چگالی بالا (HDPE)، پلی اتیلن چگالی کم (LDPE) و پلی وینیل کلرید (PVC) با هم مخلوط خمیر مانند یکنواختی تشکیل می دهند. این فرایند اختلاط می تواند به صورت یکجا یا توسط فرایندهای پیوسته ای انجام گیرد. علاوه برچوب اصلی با اندازه دانه ها در محدوده ۲۰ - ۶۰ مش، عوامل جفت پلاستیک ها، تثبیت کننده، عامل کف زای و یا رنگ نیز اضافه می گردند تا خواص محصول نهایی را برای کاربرد های خاص افزایش دهند. به عنوان مثال، روغن ها ظاهرسطوح کامپوزیت را بهبود می بخشند . سه روش معمول برای ساخت کامپوزیت چوب پلاستیک وجود دارد.

 

اکثریت کامپوزیت های چوب پلاستیک توسط فرایند اکستروژن (بیرون رانی)، که با استفاده از انواع مختلف اکسترودها (بیرون آورها) همچون تک پیچ یا دو- پیچ که برای تشکیل شکل نهایی استفاده می شوند، تولید می گردند.

 

برخی از مزایا و معایب کامپوزیت چوب پلاستیک

بزرگترین مزیت کامپوزیت چوب پلاستیک سازگاری با محیط زیست، از طریق ساخته شدن از چوب های زائد و مواد پلاستیکی بازیافتی می باشد . کامپوزیت چوب پلاستیک هزینه نگهداری کمتری در مقایسه با چوب سخت دارد . یکی از دلایل اصلی برای رشد سریع کامپوزیت چوب پلاستیک هزینه های کم آن در چرخه زندگی این کامپوزیت می باشد . به طور کلی، عرشه از جنس کامپوزیت چوب پلاستیک هزینه تولید حدود ۱۵ درصد بیشتر نسبت به عرشه از جنس چوب های تولیدی به روش اعمال فشار را دارا می باشد، اما نیاز به هزینه نگهداری پایین تری دارد . دوره بازپرداخت واقعی این کامپوزیت نسبت به چوب های تولیدی به روش اعمال فشار مورد استفاده در ساخت عرشه درحدود ۳ تا ۵ سال برآورد شده است. ثبات ابعادی عالی به همراه تنوع کمتر این کامپوزیت نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از مزیت های اصلی محصولات چوب پلاستیک در نظر گرفته شود.

 

بسیاری از تحقیقات در بسیاری از کشورها بر دوام و طول عمر بالای کامپوزیت چوب پلاستیک و علاقه‌مندی زیاد در استفاده از آنها در فضاهایی باز، متمرکز شده است.

 

در حقیقت، کامپوزیت چوب پلاستیک در اصل به عنوان کامپوزیتی مقاوم در برابر پوسیدگی های طبیعی و همچنین مقاوم در برابر قارچها و حمله حشرات، به بازار عرضه شد. با این حال، دیده شده که کامپوزیت چوب پلاستیک جذب کننده رطوبت و در نهایت محتمل فروپاشی، اما با سرعتی بسیار کندتر از چوب جامد است. انبساط حرارتی، خزش (تغییر شکل وابسته به زمان)، چگالی بالا و رنگ آمیزی دشوار برخی از معایب کامپوزیت چوب پلاستیک می باشد

 

 

به همین منظور چوب پلاست به عنوان جایگزینی مناسب برای چوب و مصالح سنتی مورد مصرف در ساختمان  وخودروسازی به شمار می رود.

 

 

 

ویژگیهای چوب پلاست:

 

نفوذناپذیر در برابر آب

قیمت مناسب

نصب و اجرای آسان

قابل شستشو

مقاوم در برابر آتش

عمر طولانی و نگهداری آسان

عایق حرارت، برودت و صوت

مقاوم در برابر شرایط جوی نامطلوب و فرسایشی

فاقد هرگونه گره و ترک

مقاوم در برابر سرخوردن

مقاوم در برابر حشرات و رشد قارچ

سازگار با محیط زیست

فاقد هرگونه ترکیبات سمی ( گاز فرمالدئید و موارد مشابه)

٪۱۰۰ قابل بازیافت

 

کاربرد چوب پلاست:

کفپوش ( فضای باز) ، کفپوش و چیده مان پیرامون استخر، حمام ، سونا و

جکوزی و

پوشش دیوار

نمای ساختمان ، درب های ورودی ساختمان و پارکینگ ، پلکان ، سقف کاذب

و پوشش سقف و بام ، داکت و ناودان

تراس ، حیاط خلوت ، بالکن و نرده

فنس ، پارتیشن ، پرده و کرکره

آلاچیق ، پرگولا ، پلاژ ، پناهگاه های ساحلی ، پارکینگ خودرو ، سایه بان و

رواق

میز و نیمکت ، چراغ های باغچه و پارک ، سطل زباله و سایر مبلمان شهری

گلدان های باغچه و پارک ( فلاور باکس )

تابلوهای راهنمایی و رانندگی / تابلوهای تبلیغاتی

ساخت تجهیزات مدارس

 

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top