info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

چشم انداز کامپوزیت های چوب پلاستیک ۱

راهروی چوبی

 کامپوزیت های چوب پلاستیک

کامپوزیت های گرمانرم پر شده با چوب از زمان عرضه در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی، تاکنون مسیری طولانی را طی کرده اند. در بازار پویای این مواد، در همه زمینه ها پیشرفت هایی حاصل شده و این روند ادامه دارد. با این وجود یک مساله کماکان بدون تغییر باقی مانده و آن توان بالقوه رشد بازار است.

(WPC)  کاربرد های عمده محصولات کامپوزیتی چوب پلاست تاکنون عبارت بوده است از تخته های کف، تراورس های خطوط راه آهن، حصار و نرده و در و پنجره در بازار ساخت و ساز مسکونی.

در گزارش منتشره تحت عنوان "الوارهای پلاستیکی و کامپوزیتی، توسط فریدونیا در فوریه ۲۰۰۶" پیش بینی شده است تولید الوارهای WPC با رشد سالانه ۱۴ درصد، تا سال ۲۰۰۹به ۱۲/۲۵ میلیون تن برسد. تخته های کف به تنهایی حدود ۵۰ درصد از کل تولیدی را تشکیل داده و به خوبی جای خود را در بازار۶/۴ میلیارد دلاری کف پوش ایالات متحده باز کزده اند. فرل می گوید: "کامپوزیت های چوب پلاستیک از بازار کف پوش ها از ۴ درصد در سال ۱۹۹۶ به ۱۴ درصد در سال ۲۰۰۶ افزایش پیدا کرده است". پیش بینی میشود که این سهم در سال ۲۰۱۷ به ۴۵ درصد برسد. به عقیده جان پروئت از شرکت پرینسیپیا پارتنرز "شما نمیتوانید در کسب و کار توزیع الوار کف باشید ولی در زمینه کف پوش کامپوزیتی چوب پلاستیک کار نکنید. حتی فروشندگان الوارهای فشرده در کنار محصولات جوبی فشرده، کف پوش های چوب پلاستیکی را توزیع می کنند ".

یکی از دلایل اعتماد مشتری، بهبود پیوسته کارایی و زیبایی الوارهای کامپوزیتی است. مارتین گروهمان رییس شرکت محصولات ساختمانی کارکت می گوید:"توقع مصرف کنندگان کف پوش کامپوزیتی بسیار بالاست و ما به برآورده ساختن این انتظارات نزدیک تر شده ایم." در سال ۲۰۰۴ شرکت کارکت پژوهشی را به انجام رساند که در آن با ۱۰۰ مالک کف پوش های کامپوزیتی در شهرهای آستین، تکزاس، ساکرامنتو و ریچموند مصاحبه شده بود. گروهمان می گوید: "همه آنها بر یک موضوع توافق داشتند." این تخته های کف لکه های چربی را در خود حفظ می کنند، به تدریج رنگ خود را از دست می دهند و جلوگیری از رشد کپک و قارچ در آنها بسیار دشوار است. راه حل غلبه بر این مشکلات در بهتر کپسوله کردن ذرات چوب نهفته بود. گروهمان می گوید: "مشکل حفاظت از چوب در کامپوزیت ها، به قدمت به کارگیری چوب در این محصولات است." چوب ماده ای فوق العاده قوی است ولی فرآیند تبادل رطوبت آن با محیط اطراف که در درخت انجام می شود چیزی است که شما نمی خواهید در محیط خانه صورت پذیرد. بهترین کار این است که از برتری استحکام این ماده بهره برده و کاستی های آن را به حداقل رساند.                                  

 طراحی کفپوش

     قیمت نیز عاملی تعیین کننده برای تخته های کف WPC است. به طور کلی مصرف کننده با به کارگیری سیستم کف پوش کامپوزیتی ، با ۱۰ ۲۰ درصد افزایش هزینه نسبت به چوب فشرده مواجه می شود. بنابراین اغلب محصولات کامپوزیتی امروزی طوری طراحی میشوند که با چوب درخت های ماموت، سرو و چوب های خوش آب و رنگی که قیمت بالاتری دارند رقابت کنند. به طور کلی، کامپوزیت های چوب پلاستیک وجهه ای مثبت بین اغلب مصرف کنندگان کسب کرده اند. فرل می گوید: "تولیدکنندگان یاد گرفته اند که چگونه محصولات WPC خود را به طور مؤثرتری، به ویژه از نظر بازیافتی بودن این محصولات، به بازار معرفی کنند." مارین موری از شرکت ترکس توضیح می دهد: "روال بر این بود که محصولات باتوجه به ظاهر و کارایی شان به فروش برسند ولی مشتری های امروزی بیشتر نگران تاثیر مواد بر این سیاره خاکی هستند." اغلب تخته های WPC تولیدی در حال حاضر دارای حداقل بخشی مواد بازیافتی از جمله چوب، پلاستیک یا هردو هستند. از نظر طراحی ظاهری، طرح و رنگ های الهام گرفته از طبیعت همانند چوب گردو، بلسان بنفش، سرو و ساج، الگوهای دانه دانه و تخته های دورو زیاد به کار گرفته می شوند. موری توضیح می دهد: " ظاهر طبیعی کمک می کند که محصولات ما به گزینه های تمام پلاستیکی و دارای روکش وینیلی ارجحیت داشته باشند."    

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top