info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

مقایسه چوب پلاست و چوب طبیعی

مقایسه چوب پلاست و چوب طبیعی

 

چوب طبیعی

چوب طبیعی از دیرباز به دلیل بافت های زیبا ، گرما و طیبعی بودن مورد علاقه معماران و طراحان بوده است.چوب احتمالاً یکی از ساده ترین مواد برای کار با آن است و امکان ساخت سریع و مؤثر سازه های فضای باز، محلول های صندلی و کف سازی را فراهم می کند.

در مقایسه با کامپوزیت چوب پلاست  (WPC)، چوب از نظر مقاومت و استحکام ساختاری بالاتر است و آن را به عنوان یک راه حل بهتر برای حمایت از چارچوب ها و کف سازی با بارهای ساختاری بالا تبدیل می کند.گزینه های پوشش چوب بسیار گسترده است، دارای انواع رنگ های متنوع است و در صورت دلخواه می توان آنها را رنگ آمیزی کرد.

چوب طبيعی  بايد در طول زمان عمر خود بوسيله پوشش هاي مختلف محافظت گردد. ترکهاي بسيار ريز در چوب طبيعی جا برای نفوذ آب و رطوبت و قارچها را فراهم کرده آنرا از درون تخريب میکند. همچنین هزینه نگهداری چوب طبیعی در طول زمان بسیار زیاد است.

چوب طبیعی

کامپوزیت چوب پلاست

چوب پلاست بر خلاف چوب طبیعی محصولی مصنوعی است که از ترکیب چوب و پلیمرهای های پلاستیکی، مواد افزودنی مانند رنگدانه، تثبیت کننده و … ساخته شده است. به همین دلیل چوب پلاست ( پلاستوود ) را محصولی کاملا کامپوزیتی به شمار می آورند. کفپوشهای چوب پلاست در اکثر مواقع با ظاهری کاملا چوبی تولید می شوند، ولی این امکان وجود دارد که این پروفیلها را بصورت رنگی و با طرحهای مختلف نیز تولید نمود. بصورت کلی می توان کفپوش چوب پلاست را ترکیبی از زیبایی چوب و دوام پلیمرهای مصنوعی دانست.

مزایای اصلی استفاده از این محصول این است که نگهداری و تمیز کردن آن بسیار آسان است. این ماده در برابر نور ماوراء بنفش مقاوم است و رنگ آن به راحتی محو نمی‌شود. چوب پلاستیک بسیار بادوام است و تحت تأثیر شرایط بارش برف یا اوج گرمای تابستان قرار نمی‌گیرد. 

علاوه بر اینکه چوب پلاست در برابر آب و شرایط مختلف جوی مقاوم است، در برابر لغزش و لیز خوردن نیز مقاوم است. در نظر گرفتن این محصول برای کف‌سازی در اطراف استخر بسیار عالی است، چرا که دیگر نیازی نیست که نگران بچه‌هایی باشید که پا برهنه در حال دویدن هستند.

چوب پلاست به نگهداری بسیار کمتری نسبت به چوب احتیاج دارد، زیرا در برابر شرایط آب و هوایی مقاومت بسیار خوبی دارد. علاوه بر این به دلیل مخلوط چوب و پلاستیک، حشرات را به خود جلب نمی‌کند و همچنین به راحتی تمیز می‌شود. اگر به فکر روکشی برای دیوار هستید، مطمئناً به دنبال ماده ای خواهید بود که بتوان به راحتی آن را حفظ و نگهداری کرد.

رنگ چوب پلاستیک
کفپوش چوب پلاستیک

مقایسه چوب و چوب پلاست

ارتجاعی بودنشان: قطعا چوب خالص دارای قابلیت ارتجاعی می باشد. چرا که ترکیبات چوب پلاست از پودر و ضایعات چوب و مخلوطی از الیاف مصنوعی پلاستیکی می باشد. در نتیجه به دلیل ترکیبات چوب پلاست قابلیت ارتجاعی کمتری را دارا می باشد.

ماندگاری و دوام: چوبی که خالص و بدون هیچ محافظی باشد ماندگاری چندانی ندارد. چرا ماندگاری ندارد؟ به دلیل آنکه رطوبت داخل چوب طبیعی بسیار زیاد می باشد و توان مقاومت در هر شرایط جوی را ندارد. داخل چوب طبیعی موادی برای تغذیه ی جوندگان موذی وجود دارد که چوب را به سرعت از بین می برند. اما چوب پلاست دارای ماندگاری و دوام خیلی بیشتری می باشد. چرا که نه داخل آن رطوبتی وجود دارد و نه مورد هجوم جوندگان موذی قرار می گیرد.
مقاومت در برابر موریانه و جوندگان موذی: داخل چوب خالص صمغ و خیلی از ذراتی که تغذیه موریانه و جوندگان موذی می باشد وجود دارد. اما چوب پلاست ترکیبی از ضایعات چوبی و مواد پلاستیکی متراکم و فشرده می باشد. به همین دلیل مقاومت 100% در برابر موریانه و جوندگان موذی دارد.
عایق بودن در برابر نفوذ آب: در چوب معمولی به دلیل ساختار و رطوبت موجود آب تقریبا به راحتی نفوذ می کند. در صورتی که چوب پلاست عایق بسیار مناسبی در برابر آب می باشد.
زیبایی: قطعا زیبایی چوب معمولی بیشتر است. چرا که چوب معمولی دارای گره ها و رده های بسیار طبیعی و زیبایی می باشد. چوب پلاست مصنوعی می باشد و زیبایی آن به پای چوب معمولی نمی رسد.
شرایط تعمیر و نگهداری: قطعا تعمیر و نگهداری چوبی که هیچ فرآیندی روی آن انجام نشده خیلی سخت می باشد. به دلیل آنکه نه محافظی در برابر رطوبت هواست و نه مقاوم در برابرحمله ی جوندگان موذی می باشد. در صورتی که چوب پلاست احتیاج به نگهداری خاص و دقیقی ندارد. چوب پلاست دارای عمر طولانی می باشد.

در کل در مقایسه بین چوب و چوب پلاست استفاده از چوب در محیط بیرون مقاومت چندانی ندارد(به دلیل نفوذ پذیری) ولی چوب پلاست به دلیل داشتن ترکیبات آلی در برابر رطوبت مقاوم هستند.استفاده از چوب در ساختمان بسیار پرهزینه می باشد ولی استفاده از چوب پلاست بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه می باشد.

چوب پلاست

مشاهده لیست قیمت چوب پلاست

مشاهده محصولات چوب پلاست

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top