info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

با پرگولا چوبی خلاقیت را به طراحی اضافه کنید

 

پرگولا چوبی یکی از انواع بخش های دکوراسیون حیاط شما است که می تواند زیبایی خاصی به طراحی دکور شما اضافه کند. پرگولا چوبی یک ساختار با تیر و تخته های چوبی است که می تواند به عنوان سایه بان ساخته و استفاده شود.

ساخت پرگولا با چوب پلاست می تواند اهداف متفاوتی داشته باشد؛ برای مثال شاید شما بخواهید به فضای باغ خود یک فضای کوچک ولی کاربردی اضافه کنید تا بتوانید به همراه خانواده در آنجا استراحت کرده و یک چایی میل کنید. علاوه بر این، می توان برای افزایش امنیت حریم شخصی خود درون حیاط، پرگولا را بسازید. در ادامه این مقاله از مقالات دکسان همراه ما باشید تا شما را با همه چیز درباره پرگولا آشنا کنیم.

 

پرگولا چوبی چیست؟ با چه اهدافی ساخته می شود؟

پرگولای چوبی نوعی سازه است که معمولا از تیر و ستون های چوبی ساخته می شود. این سازه با سقف مشبک آن معروف است؛ یعنی برخلاف آلاچیق که معمولا سقفی بسته و برآمده دارد، پرگولا سقفی مشبک دارد و می توان از آن به عنوان یک طراحی بی نظیر یاد کرد. بهتر است اینگونه بگوییم که آلاچیق سازه ای است که معمولا ساختار مشخصی دارد، سقف دارد، سقف آن حالت گنبدی دارد و بسته تر از پرگولا است.

 

پرگولا چوبی

 

پرگولا را اولین بار انسان های خلاقی ساختند که نیاز به یک دکور متفاوت درون حیاط داشتند. این سازه که بسیار باز تر از یک آلاچیق چوبی طراحی می شود، می تواند براحتی نیاز افراد برای کسب آرامشی بیشتر درون حیاط را مرتفع سازد. دلیل اصلی استفاده از چوب پلاستیک برای ساخت پرگولا را نیز در ادامه خواهیم گفت.

چوب پلاست یکی دیگر از متریالی است که برای ساخت پرگولا کاربرد دارد. این متریال که با نام چوب پلاستیک هم شناخته می شود، می تواند نسبت به چوب مزایای فوق العاده ای داشته باشد.

قیمت پرگولا با چوب پلاست نسبت به دیگر متریال بسیار مناسب تر است؛ زیرا برای ساخت این متریال از چوب خالص استفاده نمی شود و ماده ای بنام چوب پلاست برای ساخت آن کاربرد خواهد داشت. بطور کلی، چوب پلاستیک یکی از متریالی است که برای ساخت انواع پرگولا استفاده می شود.

 

اهداف ساخت پرگولا با چوب پلاست و یا چوب بسیار متنوع است؛ برخی از مهم ترین این دلایل عبارت اند از:

 

  • ساخت راهرو برای مکان هایی از حیاط که درختان زیادی روی سر شما وجود دارند.
  • ساخت محیطی برای آرامش بیشتر
  • حفظ امنیت حریم شخصی

 

پرگولا حافظ امنیت حریم شخصی

 

  • افزایش زیبایی حیاط و طراحی دکور
  • ساخت فریم برای بخش های مهم طراحی درون حیاط
  • افزایش عمر متریالی که نباید در برابر آفتاب قرار گیرند.

و...

 

چگونه پرگولا چوبی باعث افزایش خلاقیت ما می شود؟

معمولا ایجاد انگیزه برای خلاقیت است که می تواند باعث افزایش خلاقیت شود. بخصوص در طراحی دکور حیاط، اگر بتوان از پرگولا با چوب پلاست برای افزایش زیبایی استفاده کرد، می توان علاوه بر افزایش کاربرد های مختلف متریال درون حیاط، باعث افزایش زیبایی طراحی شد. پرگولا چوبی با تحریک حس خلاقیت شما می تواند باعث افزایش این حس درون شما شود، اما چگونه؟

بیایید کمی متفاوت نگاه کنیم؛ ما همیشه به دنبال چیزهای زیبایی هستیم که آن را برای خود و دکور خود بخریم. اما اگر کمی فکر کنید و ببینید که می توان این چیزهای زیبا را خودمان هم بسازیم و آنها را سفارش دهیم، کارمان بسیار جذاب تر خواهد بود.

 

برای مثال، شما یک پرگولا سفارش می دهید. حال، ادامه این داستان جالب را در ادامه بخوانید:

1. برای پرگولای خود محیطی خاص را در نظر می گیرید

مثلا شما یک محیط خاص را برای پرگولا در نظر می گیرید و می گویید که در این نقطه از حیاط، قرار است پرگولا با چوب پلاست شما قرار بگیرد. این باعث می شود تا ذهنیت شما نسبت به آن نقطه از دکور حیاط پر شود. این نیز باعث می شود هر روز به فکر ایده های جدید بیفتید تا بدانید چگونه می توانید باعث افزایش زیبایی آن نقطه از حیاط و پرگولا شوید.

 

2. پرگولا را با انواع متریال تزئین می کنید

متریال مختلف برای تزئین پرگولا وجود دارند که استفاده از هریک از آنها می تواند خلاقیت شما را از نو روشن کند. برای مثال، استفاده از پرده برای پرگولا می تواند یکی از آن کارهای بسیار مهم و جذاب باشد. با این کار می توانید در آن واحد که می خواهید پرگولا را تزئین کنید، خلاقیت خود را نیز به چالش بکشید. معمولا استفاده از پرده برای پرگولا بسیار رایج است؛ به همین دلیل می توانید انواع طرح و رنگ را برای پرده پرگولای خود سفارش دهید و نتیجه فوق العاده ای بگیرید.

 

استفاده از پرده در پرگولا چوب پلاست

 

3. اقدام به تغییر دکوراسیون پرگولا می کنید، آن هم با فواصل کوتاه مدت!

پس از آنکه پرگولای شما درون حیاط قرار گرفت و یک بار آن را تزئین کردید و دکور درون آن را چیدید، باز هم تصمیم به تغییر دکوراسیون خواهید گرفت. معمولا این کار به این دلیل انجام می شود که شما می خواهید زیبایی حیاط خود را رفته رفته بهتر و بیشتر کنید و همیشه جذاب بودن حیاط را به چشم ببینید.

این خود باعث می شود تا پرگولا شما هر روز جلوه ای زیبا تر از روز قبل به خود بگیرد. معمولا تغییر دکوراسیون پرگولا هزینه زیادی نیز ندارد؛ فقط کافی است کمی خلاقانه برخورد کنید تا بهترین مواد را برای طراحی استفاده کنید.

 

چرا بهتر است پرگولا را با چوب پلاست بسازیم؟

قیمت محصولات چوب پلاست بسیار ارزان است به همین دلیل چوب پلاستیک برای ساخت پرگولا یکی از مهم ترین متریالی است که می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای چوب خالص باشد. معمولا وقتی شما طراحی پرگولا را درون حیاط انجام می دهید، این طراحی می تواند باعث افزایش ریسک خراب شدن چوب در معرض هوا، تغییرات هوا، تابش مستقیم نور و بارش مستقیم باران شود. بطور دقیق تر، باید ابتدا بدانید چه خطرهایی ممکن است پرگولای چوبی شما را تهدید کنند.

 

مهم ترین خطرات موجود برای پرگولا چوبی عبارت اند از:

  1. تابش آفتاب که باعث پوسیدگی چوب خواهد شد.
  2. بارش باران که به مرور زمان می تواند باعث فرسودگی بافت خوب چوب شود.
  3. ضربات مختلفی که می تواند به بدنه پرگولا وارد شود، برای چوب بسیار خطرناک خواهد بود.
  4. هزینه طراحی پرگولا با چوب بسیار بیشتر است و این شاید کمی دلسرد کننده باشد.
  5. طول عمر مفید چوب از چوب پلاستیک کمتر است؛ پس دلیلی ندارد وقتی چوب پلاست هست، از چوب استفاده کنید.

 

بطور دقیق تر، برخی افراد تمایل دارند از چوب طبیعی برای ساخت این متریال استفاده کنند. این کار خود باعث افزایش ریسک خرابی سازه خواهد شد. علاوه بر این، هزینه ساخت سازه با چوب و تعمیرات و نگهداری آن نیز بسیار بیشتر خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می شود برای ساخت پرگولا درون حیاط نیز از چوب پلاست استفاده کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله از مقالات دکسان، مهم ترین مزایای طراحی پرگولا با چوب پلاست را بررسی کردیم. گفتیم که مزایا و معایب پرگولا چوبی کدام اند و هر یک از کاربردها و اهداف ساخت این سازه را بررسی کردیم. همچنین گفتیم که این متریال را می توان هم در حیاط و در گوشه ای از آن، هم عنوان راهرو و پیاده رو، هم به عنوان فریم دور وسایل مهم دکوراسیون حیاط طراحی کرد.

دلیل اصلی افزایش خلاقیت با طراحی پرگولا با چوب پلاست این است که شما می توانید علاوه بر اینکه متریال درون حیاط را بهتر بکار ببرید، می توانید باعث افزایش زیبایی دکور خود شوید. این خود باعث می شود تا روز به روز بتوانید تغییرات زیباتری درون دکوراسیون خود بدهید. برای اطلاع از قیمت پرگولا با چوب پلاست و خریداری آن، می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

چناچه با خواندن متن سوالاتی در ذهنتان ایجاد شده لطفا سوالات متداول زیر را مطالعه فرمایید. در صورتی که سوال شما جواب داده نشده بود، با ما تماس بگیرید.

 

قیمت پرگولا با چوب پلاست چقدر است؟

تعیین قیمت پرگولا با چوب پلاست معمولا با توجه به سایز و نیاز شما برای طراحی متغیر است. برای اطلاع از قیمت پرگولا با چوب پلاست می توانید با ما تماس بگیرید.

 

مزیت ساخت پرگولا با چوب پلاست چیست؟

مزایای بسیاری برای ساخت پرگولا با چوب پلاستیک وجود دارند. مثلا کیفیت ماده نهایی ما بیشتر خواهد شد، مقاومت آن در برابر شرایط محیطی بهتر می شود و هزینه شما برای سفارش نیز کمتر خواهد بود.

 

پرگولا چوبی چیست؟

پرگولا چوبی نوعی سازه جذاب است که از تیر و ستون های چوبی ساخته شده است. این سازه می تواند باعث افزایش زیبایی طراحی شما شود؛ زیرا سقفی مشبک دارد، در راهروها نیز ساخته می شود و فضای بازتری نسبت به آلاچیق می دهد.

 

چرا خرید پرگولا با چوب پلاستیک خوب است؟

پرگولا چوب پلاستیک نسبت به چوب برتری های زیادی دارد. این متریال که می تواند همزمان باعث افزایش زیبایی دکور حیاط شما شود، می تواند باعث افزایش خلاقیت شما در حین دکور نیز شود.

 

چگونه پرگولا چوبی بسازیم؟

برای ساخت پرگولا چوبی کار ساده ای ندارید؛ بهتر است ابتدا متریال مورد نظر را انتخاب کنید و سپس با توجه به نیاز خود، آنها را برش داده و در آخر سر هم به متصل نمایید.

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top