info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

چوب پلاست و مزایای بی انتهای آن

مزایای چوب پلاست بی نهایت اند و بررسی تمامی آنها تقریبا غیر ممکن است. در این مقاله از مقالات دکسان می خواهیم مهم ترین مزایای چوب پلاست را بررسی کنیم. هر یک از این مزایا باعث می شوند تا استفاده های گوناگون این ماده محبوب تر شوند.

برای مثال، می توان روف گاردن با چوب پلاست را برای دریافت بهترین نتیجه ساخت. علاوه بر این، پرگولا با چوب پلاست نیز یکی از محبوب ترین ها در صنعت دکوراسیون است. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با مزایای چوب پلاست آشنا کنیم.

 

 

چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست یا چوب پلاستیک نوعی ماده بسیار جالب است که از ترکیب چوب و مواد ترموپلاستیک ساخته می شود. این ماده به راحتی قابل بازیافت است و توانایی مقاومت حرارتی بسیار بالایی دارد. جالب است بدانید که خواص ترموپلاستیک و خواص چوب، همه و همه در یک ماده بسیار مفید جمع شده اند. این خواص به مواد نهایی منتقل می شوند و می توانند متریالی با کیفیت فوق العاده برای شما ارائه دهند.

جالب است بدانید هر چقدر که متریال مورد نظر شما کیفیت بیشتری داشته باشد، هزینه خرید و نگهداری از آن نیز کمتر خواهد شد. چوب پلاست دقیقا همین ماده است که شما نیاز دارید. استفاده از چوب پلاست در صنایع دکوراسیون بسیار متنوع است؛ در ادامه می‌خواهیم مهمترین مزایای چوب پلاست را بررسی کنیم.

 

آیا مزایای خرید این ماده بیشتر از معایب آن است؟

 مزایای چوب پلاست بیشتر از معایب آن

 

می توان از معایب ناچیز چوب پلاست چشم پوشی کرد؛ زیرا این ماده با متریال چوب و مواد ترموپلاستیک ساخته می شود و ضرری برای سلامت انسان و محیط زیست نخواهد داشت. چوب پلاست در صنایع جهانی با نام Wood-Plastic composite شناخته می شود. این ماده با نام اختصاری WPC نیز خطاب می شود که در مارکت های جهانی، خرید و فروش این ماده را می بینیم.

کاربرد های این ماده در صنایع جهانی، همیشه جزء ترندهای برتر بوده است. این کاربردها معمولا به حدی گوناگون و متنوع اند که شما می توانید با خرید چوب پلاست تمام نیازهای خود برای تولید محصولات متنوع را برآورده کنید.

 

 

ویژگی های چوب پلاستیک

 

  • یکی از ویژگی های جالب این ماده، عایق رطوبت بودن آن است. برای مثال، کفپوش چوب پلاست دور استخر یکی از انواع محصولاتی است که ما در دکسان آن را هم بررسی کرده ایم و هم ارائه می کنیم.
  • یکی دیگر از ویژگی های این ماده، قابلیت بازیافت بودن آن است. با توجه به اینکه این ماده از مواد اولیه چوب و ترموپلاست ساخته شده است، می توان آن را به راحتی بازیافت نمود. البته سخنان بسیاری درباره آزاد شدن کربن هنگام بازیافت این ماده وجود دارند که می توان با رعایت استانداردهای مختلف هنگام بازیافت، این مشکل را نیز برطرف ساخت.
  • ویژگی مهم و بسیار جذاب این ماده، مقاومت بالای آن در کاربردهای گوناگون است. معمولا می توان این ماده را برای ساخت انواع محصولات استفاده کرده و بهترین نتیجه را از ساخت محصولات مختلف دریافت کرد. معمولا مقاومت این ماده در برابر انبساط و انقباض نیز بسیار بالا است.
  • قیمت چوب پلاست در مقایسه با دیگر متریال چوبی و ترکیبی، بسیار پایین تر است. علاوه بر این، شما نیاز ندارید که رویه چوب پلاست خود را رنگ کنید و یا عایقی روی آن بکشید. پس از این نظر نیز شما سود خواهید کرد.

 

 

مزایای چوب پلاست چیست؟

 مزایای چوب پلاست

1. تنوع بسیار زیاد محصولات چوب پلاست

معمولا ساخت محصولات مختلف با استفاده از یک ماده بسیار مشکل است؛ زیرا محصولات مختلف، هریک در شرایط خاصی تولید می شوند و برای تولید هر یک از آنها باید تغییر در ساختار یا واکنش های مواد اولیه ایجاد کرد. چوب پلاست به حدی دارای کاربردهای منعطف است که به راحتی می توانید از آن در طراحی و ساخت محصولات مختلف استفاده کنید.

ساخت آلاچیق چوب پلاست می تواند هم باعث کاهش هزینه های شما برای ساخت آلاچیق شود و هم کیفیت نهایی فوق العاده ای به شما هدیه دهد. شما می توانید انواع محصولاتی که در دکوراسیون منزل نیاز دارید را با استفاده از محصولات چوب پلاست بسازید و سالیان سال از آنها استفاده کنید. در ضمن، نگران هزینه تعمیر و نگهداری از چوب پلاست هم نباشید؛ زیرا این ماده نیاز به تعمیر خاصی ندارد.

 

تنوع زیاد چوب پلاست

 

2. مقاومت در برابر خش و ضربه

همیشه یکی از نگرانی های مهم در نگهداری از متریال مختلف منزل و حیاط خانه ها، خط و خش افتادن روی آن بوده است. شما می توانید چوب پلاست را بدون اینکه درباره خط افتادن روی آن نگران باشید، تهیه بکنید. به طور کلی این ماده می تواند در سریعترین زمان ممکن واکنش مناسبی در برابر عوامل ضربه و خط و خش نشان دهد که باعث می شود کمترین آسیب به آن برسد.

خط و خش می تواند باعث کاهش زیبایی متریال مختلف شود. این مهم هنگامی اهمیت بیشتری می یابد که بخواهید از این متریال در دکوراسیون و در معرض دید مخاطبان استفاده کنید. حال اگر مطمئن باشید که ماده مورد استفاده شما کاملا مقاوم است، دیگر هیچ نگرانی خاصی نخواهید داشت. چوب پلاست دقیقا همان ماده ای است که شما می خواهید در دکوراسیون داشته باشید.

 

3. سازگار با شرایط آب و هوایی متغیر

چوب پلاست در شرایط آب و هوایی متغیر می تواند به خوبی عمل کند؛ برای مثال فرض کنید شما یک پرگولا با چوب پلاست سفارش داده اید و آن را در حیاط منزل خود قرار داده اید. حال این پرگولا ممکن است در برخی روزها زیر نور آفتاب قرار بگیرد و در برخی روزها نیز زیر باران باشد. شما نگران هیچ چیزی نباشید؛ زیرا چوب پلاستیک کاملا مقاوم خواهد بود.

چوب پلاست علاوه بر اینکه در برابر آفتاب و باران مقاومت بالایی دارد، می تواند در برابر شرایط ناگهانی تغییر دما نیز مقاوم باشد. شاید دیده باشید که برخی از متریالی که در دکوراسیون استفاده می شوند، با تغییر یکباره دما، بسیار تغییر کرده و حتی ترک هایی در سطح آنها نمایان شده است. معمولا این تغییرات در ساختار مواد باعث بلا استفاده ماندن آنها خواهد شد. اما چوب پلاست می تواند تمام این مشکلات را برای شما حل کند.

 

4. قابل شستشو با مواد مختلف

انواع چوب پلاست هایی که ما ارائه می‌ کنیم، تماماً می‌توانند با مواد مختلف شسته شوند. این ویژگی باعث می شود تا شما بتوانید با استفاده از مواد شوینده مختلف، به راحتی ماده چوب پلاست خود را شستشو دهید. این مزیت هنگامی مشخص می شود که شما بدانید که نمی توانید برخی بخش های چوبی که در آشپزخانه و یا حیاط وجود دارد را شستشو دهید.

قابلیت شستشو به عنوان یک مزیت بزرگ در چوب پلاست علاوه بر کاهش کثیفی در آنها، باعث افزایش زیبایی و تازگی متریال نیز خواهد شد. همچنین اگر در دکوراسیون حیاط منزل خود از چوب پلاستیک استفاده کنید، می بینید که بهترین نتیجه را دریافت خواهید کرد.

 

5. مقاوم در برابر گونه های میکروبی

یکی از مهم ترین عواملی که باعث خراب شدن متریال چوبی و دیگر متریال می شود، گونه های میکروبی اند. این میکرو ارگانیسم ها می توانند باعث ایجاد مشکلات مختلف روی سطح مواد شوند. علاوه بر این، می توانند باعث افزایش خرابی های ناشی از تاثیر خود روی این مواد شوند.

چوب پلاست در برابر انواع گونه های میکروبی مثل باکتری ها مقاوم است. علاوه بر این، این مواد در برابر رشد انواع میکروارگانیسم های قارچی و کپک های مختلف نیز می توانند مقاومت خوبی داشته باشند. این به این دلیل است که چوب پلاست در برابر رطوبت عایق است؛ مقاومت در برابر رطوبت را در مزایای بعدی بررسی خواهیم کرد.

 

6. قابل بازیافت و کم ضرر

بازیافت یک ماده شیمیایی همیشه دارای اهمیت بالایی بوده است؛ این ویژگی باعث می شود تا رفته رفته ماده مورد نظر ما محبوبیت بیشتری کسب کند. انواع چوب پلاست می توانند به راحتی بازیافت شوند. این مواد در صنایع مختلف برای ساخت انواع محصولات دکوراسیون کاربرد دارند و استفاده و تولید آنها روز به روز در حال افزایش است.

چوب پلاستیک قابل بازیافت است

 

پس قابل بازیافت بودن آن می تواند یک مزیت بسیار فوق العاده باشد. از این مزیت چوب پلاست می توان در صنایع تولید محصولات مختلف یاد کرد؛ زیرا طبق استانداردهای تعیین شده برای تولید محصولات مختلف، بازیافت یکی از ضروری ترین امتیازهای مواد در تولیدات و کاربرد مجدد است.

 

7. مقاوم در برابر حیوانات چوب خوار

معمولاً موریانه ها و مورچه های چوب خوار می توانند آرامش شما را هنگام خرید و نگهداری از مواد چوبی بگیرند. این معضل بزرگ همیشه وجود داشته است، اما شما می توانید با خرید چوب پلاست این مشکل را به طور کامل حل کنید؛ زیرا این مواد در برابر انواع حیوانات چوب خوار مقاوم اند.

اکثر چوب هایی که ما در دکوراسیون منازل می بینیم، مواد مورد علاقه موریانه ها هستند. به خصوص چوب های نرم مثل چوب هایی که در ساخت کمدها استفاده می شوند، توسط موریانه ها مورد حمله قرار خواهند گرفت. خرید چوب پلاست می تواند این معضل شما را برای همیشه حل کند.

 

8. مقاوم در برابر رطوبت و آب و هوای مرطوب

برخی از شهرهای ایران همیشه رطوبت بسیار بالاتری از سطح استاندارد دارند. در این شهرها خرید موادی که بتوانند در برابر رطوبت عایق باشند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود چوب پلاست را که می‌تواند در برابر انواع محیط ها با رطوبت های مختلف سازگار باشد، خریداری کنید.

معمولا موادی مثل لترون و ام دی اف، در برابر آب و رطوبت دائمی، مقاومتی ندارند. این عیب برای این متریال به حدی می تواند جدی باشد که شما رفته رفته نسبت به محافظت از ماده چوبی خود خسته شوید. اما چوب پلاست در برابر آب و هوای شرجی مقاوم است.

 

9. عدم نیاز به رنگ و یا پوشش محافظ

برخلاف بسیاری از متریال های موجود در دکوراسیون که برای حفظ کیفیت اولیه نیاز به روغن و یا رنگ دارند، چوب پلاست هیچ نیازی به هیچ یک از مواد گفته شده ندارد. شما می توانید این مواد را به راحتی تهیه کنید و فقط نسبت به تمیز کردن آن کوشا باشید تا همان کیفیت اولیه برای شما باقی بماند.

معمولا رنگ یا روغن های محافظ، روی متریال چوبی را پوشش می دهند تا کیفیت آنها مانند روز اول باقی بماند. قطعا خرید این رنگ و پوشش ها و همچنین زدن آنها روی سطح مورد نظر، هزینه بر و زمان بر خواهد بود. در ساخت چوب پلاست دقت می شود که ترکیب ماده ترموپلاستیک باعث افزایش مقاومت این ماده در برابر شرایط محیطی شود.

 

10. عمر مفید بالای 20 الی 30 سال

عمر چوب پلاست زیاد است

چوب پلاست یکی از معدود متریالی است که در برابر گذر زمان خم به ابرو نمی آورد. شما می توانید خرید یکی از محصولات چوب پلاست را به راحتی انجام دهید و مطمئن باشید که این ماده به مدت ۲۰ الی ۳۰ سال مفید برای شما عمر خواهد کرد. البته دقت کنید که مراقبت شما از متریال چوب پلاست نیز می تواند در افزایش طول عمر آن بسیار موثر باشد.

 

11. مقاوم در برابر اشتعال، جرقه و اتصالات الکتریکی

یکی از معایب چوب قابلیت اشتعال فوق العاده آنها است. این عیب باعث می شود تا شما همیشه نگرانی های زیادی در خصوص آتش گرفتن مواد خود داشته باشید. معمولا آتش گرفتن مواد چوبی به حدی می تواند شدت بگیرد که حتی دیگر متریال اطراف نیز آتش بگیرند.

مقاومت چوب پلاست در برابر آتش و اشتعال همیشه قابل اهمیت بوده است. این مواد می توانند در برابر آتش سوزی، انواع اتصالات الکتریکی و همچنین جرقه ها مقاوم باشند. جالب است بدانید که هرچه این مواد در برابر آتش بیشتری قرار بگیرند، باز هم مقاومت آنها همچنان باقی خواهد ماند.

 

12. کمترین تغییر انبساطی و انقباضی در تغییرات دمایی

معمولا تغییرات دمایی شدید می تواند باعث انقباض و انبساط های شدیدی در مواد مختلف شود. این تغییرات در ساختار می تواند باعث انقباض و انبساط و همچنین تغییر ساختار اولیه و نهایی شود. این تغییرات در ساختار نیز می تواند باعث افزایش ریسک شکستگی مواد در محصولات مختلف شود. معمولا متریال مختلف اگر بتوانند در برابر تغییرات انبساط و انقباض مقاوم باشند، می توانند تحمل زیادی در شرایط مختلف محیطی داشته باشند.

چوب پلاست برخلاف دیگر متریال چوبی که با تغییرات دمایی منبسط و منقبض می شوند، می تواند مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. ساختار این مواد به گونه ای است که می تواند هم باعث افزایش کیفیت محصولات شود و هم مانع از شکستگی و یا تغییر ساختار محصولات شود. در موارد مختلف، استفاده از چوب پلاست می تواند علاوه بر افزایش مقاومت، باعث کاهش شکستگی ها و خرابی های مختلف شود.

 

 

جمع بندی

در این مقاله از مقالات دکسان، مهم ترین مزایای چوب پلاست را بررسی کردیم. گفتیم که این ماده در شرایط مختلف محیطی مقاوم است و می توان از آن به خوبی در ساخت انواع محصولات مثل آلاچیق و پرگولا استفاده کرد. قیمت چوب پلاست با توجه به نوع ماده ای که شما مدنظر دارید، متنوع است. اما بطور کلی، این ماده کمترین قیمت را در بین دیگر مواد چوبی در دکوراسیون منازل خواهد داشت.

یکی از مزایای برتر این ماده نیز این است که شما می توانید به راحتی آن را برای کاربردهای گوناگون بکار ببرید. علاوه بر این، این ماده در برابر تغییرات محیطی، رطوبت، ضربه و خط و خش، حیوانات چوب خوار و... مقاوم باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع چوب پلاست می توانید با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مزایای چوب پلاست چیست؟

قابل بازیافت بودن، مقاومت در برابر رطوبت، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی، مقاومت در برابر ضربه و خش، مقاومت در برابر آسیب های فیزیکی، عدم نیاز به رنگ و محافظ و... از مزایای این ماده است.

 
چوب پلاست چیست؟

نوعی ماده است که از ترکیب چوب و مواد ترموپلاستیک ساخته می شود. این ماده در صنایع دکوراسیون بسیار کاربرد داشته و محبوبیت بسیار زیادی نیز دارد.

 
آیا چوب پلاست قابل بازیافت است؟

بله؛ این ماده از چوب و مواد ترموپلاستیک ساخته شده است؛ بنابراین به راحتی بازیافت می شود و خطری برای سلامت انسان نخواهد داشت.

 
چگونه چوب پلاست برای آلاچیق مناسب است؟

این ماده در برابر رطوبت، باران، تابش نور آفتاب و انواع تغییرات دمایی و آب و هوایی مقاوم است. علاوه بر این، عمر مفید بسیار زیادی دارد؛ بنابراین برای ساخت آلاچیق بسیار مناسب است.

 
برای خرید بهترین چوب پلاست چه کنیم؟

برای خرید بهترین چوب پلاست با بهترین کیفیت، می توانید همین الان با متخصصین ما تماس بگیرید.

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top