info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

چرا باید در طراحی ویلا از چوب پلاستیک استفاده کنیم؟

طرح چوب یکی از محبوب‌ ترین و جذاب‌ ترین طرح‌ ها در دکوراسیون داخلی و طراحی ویلا می‌باشد. در واقع طرح چوب احساس گرما و راحتی را به افراد منتقل می‌‌‌‌کند. امروزه در بازار متریال های چوبی زیادی وجود دارد که چوب پلاست یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین آن‌ها می‌باشد. در ادامه توضیحاتی در مورد دلایل طراحی ویلا با استفاده از چوب پلاست، روف گاردن با چوب پلاست، آلاچیق با چوب پلاستیک و ... ارائه می‌کنیم.

 

طراحی ویلا با استفاده از چوب پلاست

 

چوب پلاست چیست؟

چوب پلاست در واقع یکی از متریال‌هایی است که جنس آن از چوب طبیعی نمی‌‌‌‌‌باشد. این محصول در سال‌های اخیر مورد توجه صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمان سازی قرار گرفته است. چوب پلاست از تراشه‌های چوب به همراه مواد پلیمری تولید می‌شود و کاربرد زیادی در ساخت ویلاها به خصوص ویلاهای شمال کشور دارد.

در حقیقت قالب گیری در حرارت بالا باعث تولید این پروفیل‌های کامپوزیتی می‌شود. چوب پلاست دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیاری می‌باشد. به همین دلیل این محصول می تواند جایگزین بسیاری از متریال‌های نماسازی باشد.

 

آَشنایی با نحوه تولید چوب پلاست

چوب پلاستیک در واقع کامپوزیت‌هایی می‌باشند که از ترکیب موادی نظیر پلاستیک، الیاف چوب طبیعی، ترمو پلاستیک و پودر چوب ساخته می‌شود. دقت داشته باشید که در بخش چوبی این محصول از مواد اولیه ای مثل: الیاف تفاله، بامبو، پوسته بادام زمینی و کاه استفاده می‌شود.

پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن از موادی هستند که در بخش پلاستیکی چوب پلاست مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مواد ابتدا در دستگاه به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و به شکل یک خمیر قوام گرفته در می‌آید که به آن کامپوزیت نیز گفته می‌شود. در مرحله بعدی خمیر شکل گرفته درون قالب‌های متنوعی ریخته می‌شود. پس از تغییراتی که در آن می‌دهند، چوب پلاست یا همان چوب پلاستیک تولید می‌شود.

 

ویژگی های چوب پلاست

امروزه صنایع ساختمان سازی پیشرفت بسیاری داشته، به گونه‌ای که روز به روز محصولات جدیدی جهت ساخت و ساز، تولید و روانه بازار می‌شود. چوب پلاست نیز یکی از همین محصولات می‌باشد که مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی های چوب پلاست اشاره خواهیم داشت:

  • ثبات ابعادی بالا
  • ضریب خمشی بالا
  • عدم رشد باکتری
  • هزینه نگهداری پایین
  • مقاوم در مقابل رطوبت
  • مقاومت بالا در مقابل عوامل جوی
  • مقاوم در مقابل پوسیدگی طبیعی
  • مقاوم در برابر قارچ‌‌ها و حمله حشرات

 

مزایای استفاده از چوب پلاستیک

  • مواد چوب پلاست کاملا ضد آب و ضد رطوبت است.
  • چوب پلاست عایق همه اشعه‌های رادیو مغناطیسی، سرما و گرما می‌باشد.
  • این محصول آنتی باکتریال بوده و در برابر نفوذ و جذب هر گونه باکتری و میکروب مقاوم است.
  • دقت داشته باشید که اسید، چربی و ... از این محصول رد نمی‌شود.
  • این محصول در برابر همه عوامل بیرونی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.
  • در همه شرایط آب و هوایی انبساط و انقباض ندارد. یعنی در بدترین و سخت‌ترین شرایط آب و هوایی تغییری در آن ایجاد نمی‌شود.
  • چوب پلاست وزن سبکی دارد و از استقامت بالایی در برابر هر نوع ضربه و آسیبی برخوردار می باشد.
  • این محصول در برابر همه حوادث ناگهانی مثل: حریق، اتصالات برقی و ... مقاوم است.
  • طول عمر مفید چوب پلاست 30 سال می‌باشد. یعنی در این 30 سال هیچگونه تغییر، آسیب و ... در آن مشاهده نخواهد شد.
  • امکان شست و شوی آن با همه مواد شوینده و پاک کننده موجود در بازار وجود دارد.
  • جانوران و حشراتی مثل: مورچه و موریانه نمی‌توانند از این محصول عبور کنند.
  • چوب پلاست به طور 100% قابل بازیافت بوده و با محیط زیست سازگار می‌باشد.
  • در صورت وارد شدن ضربه هیچ ترک خوردگی در آن مشاهده نخواهید کرد؛ زیرا این محصول در برابر ضربه از مقاومت بالایی برخوردار است.

 

 

طراحی بخش‌های مختلف یک ویلا با استفاده از چوب پلاست

 

طراحی ویلا با چوب پلاست

 

از چوب پلاست می‌‌‌‌‌‌توان در بخش‌های مختلف یک ویلا استفاده نمود. در ادامه به این بخش‌ها اشاره خواهیم داشت:

 

  • جلوگیری از رشد قارچ و باکتری با استفاده از کفپوش‌های چوب پلاست

یکی از کاربردهای چوب پلاست، استفاده از آن در تولید کفپوش ویلا می‌باشد. همانطور که می‌دانید، آب و هوای برخی از نقاط ایران به ویژه شمال کشور رطوبتی می‌باشد. به همین دلیل برای ساخت ویلاها و کفپوش آن ها باید از متریالی استفاده شود که در برابر رشد باکتری‌ها و قارچ ها مقاوم باشند.

کفپوش‌های بسیاری از ویلاهای ساحلی به دلیل رطوبت بالا بعد از مدتی ورم می‌کنند، یعنی کفپوش‌های مورد استفاده در این ویلاها در برابر نفوذ رطوبت مقاومت پایینی دارند. ولی چوب پلاست به دلیل ساختار فشرده‌ای که دارد، امکان کپک زدگی، نم گرفتگی و ترک خوردگی در آن وجود ندارد.

کفپوش چوب پلاست دور استخر نیز مانند کفپوش‌هایی که در مناطق مرطوب و شرجی استفاده می‌شود، از مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. اگر برای دور استخر خود نیاز به کفپوش دارید، از این گزینه غافل نشوید.

 

  • طراحی نمای بیرونی ویلا

از کاربردهای اساسی چوب پلاست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به استفاده از آن در نمای ویلا اشاره داشت. این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید و در بازار ارائه می‌شود. به همین دلیل می‌توانید با استفاده از آن به طور خلاقانه نمای ویلای خود را طراحی کنید.

چوب پلاست در کنار زیبایی منحصر به فرد خود دارای ویژگی‌ها و مزایای بسیاری از جمله مقاومت بالا در برابر بارش برف و باران می‌باشد. در واقع امکان نفوذ رطوبت به این محصول نزدیک صفر می‌باشد. از طرفی نصب راحت و سریع باعث محبوبیت آن در بین افراد شده است.

 

  • ساخت روف گاردن با چوب پلاست

در صورتی که روف گاردن چوبی باشد، قطعا جذابیت آن چندین برابر می‌شود. برای ساخت روف گاردن چوبی گزینه‌های زیادی وجود دارد. ولی بهترین و ایده آل‌ ترین آن‌ها چوب پلاست می‌باشد. دقت داشته باشید که استفاده از چوب پلاست در روف گاردن موجب کاهش وزن آن می‌شود، در نتیجه فشاری که از طریق روف گاردن به سازه تحمیل می‌شود، به مراتب کمتر می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از رنگ‌های تیره و روشن چوب پلاست، فضایی شیک و جذاب در روف گاردن خود به وجود بیاورید. چوب پلاست از مقاومت بالایی برخوردار است. به همین دلیل خیالتان از بابت عدم پوسیدگی آن در برابر شرایط جوی راحت باشد.

 

  • ساخت آلاچیق با چوب پلاستیک

آلاچیق یکی از جذاب‌ترین بخش‌‌‌‌‌‌‌‌های موجود در محوطه ویلا به حساب می‌آید. شما می‌توانید برای طراحی آلاچیق ویلای خود از چوب پلاست استفاده کنید. برای زیباسازی آن می‌توانید پیچک‌های رونده‌ای را اطراف آن بکارید تا حس و حال شاعرانه را به شما منتقل کند.

 

 

          بیشتر بخوانید: 5 نکته اساسی برای انتخاب آلاچیق با چوب پلاست               

 

 

چوب پلاست با وجود زیبایی که دارد، جزء گزینه‌های مقرون به صرفه به حساب می‌آید. یعنی شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای اندک، یک آلاچیق زیبا طراحی و اجرا کنید.

 

  • طراحی آبنما در محوطه ویلا

طراحی یک آب نما با استفاده از چوب پلاست در واقع یک ایده هوشمندانه و جذاب می‌باشد که می‌تواند جلوه محوطه ویلا را به طور چشمگیری زیباتر کند. علاوه‌ بر آن، استفاده از چوب پلاست در طراحی آب نما یک گزینه مقرون به صرفه به حساب می‌آید.

این را هم در نظر داشته باشید که این محصول در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار از مقاومت بالایی برخوردار است. به همین دلیل می‌توانید با خیالی راحت یک آب نمای زیبا و جذاب با استفاده از چوب پلاست طراحی کنید. وجود آب نمای چوبی در محوطه ویلا می‌تواند حس شادابی و سرزندگی را به شما منتقل کند.

 

  • ایجاد یک مسیر چوبی جذاب در ورودی ویلا

طراحی یک مسیر چوبی برای زیباسازی ورودی ویلا یک گزینه ایده آل و جذاب می‌باشد. بسیاری از صاحبان ویلا این کار را برای زیباسازی جلوه ویلای خود انجام می‌دهند. برای طراحی مسیر چوبی از متریال‌های مختلفی مانند: ترمووود و ... استفاده می‌شود. ولی هزینه نهایی آن‌ها بسیار بالا و سنگین می‌باشد.

اگر می‌خواهید این کار را با کیفیت خوب و هزینه پایین‌تری انجام دهید، چوب پلاست بهترین گزینه برای شما می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از این محصول یک مسیر چوبی زیبا و رویایی در ابتدای ویلای خود ایجاد کنید.

 

  • طراحی سایبان چوبی در محوطه ویلا

محوطه ویلا یک مکان ایده آل برای گذراندن وقت در هوای آزاد می‌باشد. ولی گاهی اوقات تابش مستقیم نور خورشید مانع استراحت و گذراندن وقت در محوطه ویلا می‌شود. البته طراحی یک سایبان می‌تواند این مشکل را به طور کامل برطرف کند.

شما می‌توانید به جای تعبیه و استفاده از سایبان‌های پارچه‌ای، یک سایبان از جنس چوب پلاست برای محوطه ویلا طراحی و اجرا نمایید. به این صورت می‌توانید در هر ساعتی از روز به محوطه ویلا بیایید و زیر سایه سایبان استراحت کنید و با خانواده خود زمان بگذرانید.

 

  • خرید میز و صندلی‌های فضای باز ویلا از جنس چوب پلاست

خرید میز و صندلی برای فضای باز ویلا یکی از چالش‌هایی است که افراد با آن رو به رو می‌شود. بیشتر افراد برای فضای باز ویلا تمایل به خرید متریال هایی هستند که در برابر نفوذ گرد و غبار و رطوبت مقاوم باشند و از بابت نفوذ ناپذیری در برابر حشرات موذی روی آن حساب کنند.

متریال‌هایی که قابل شست و شو باشند و در برابر باران و تابش آفتاب از مقاومت خوبی برخوردار باشند. اگر شما هم به دنبال چنین گزینه‌ای هستید، قطعا چوب پلاست انتخاب ایده آلی برای شما خواهد بود. چوب پلاست در واقع یکی از ایده آل‌‌ترین و بهترین متریال‌ها جهت ساخت میز و صندلی فضای باز می‌باشد.

در نظر داشته باشید که این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود که شما می‌توانید طبق سلیقه خود با توجه به دکوراسیون داخلی از بین آن‌ها انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه دیگر نیازی به جمع کردن میز و صندلی در زمان بارش‌های ناگهانی نمی‌باشد؛ زیرا در برابر نفوذ رطوبت و بارش باران از مقاومت خوبی برخوردار است.

 

  • طراحی راه پله‌های ویلا

طراحی و اجرای یک راه پله چوبی نه تنها جلوه زیبایی دارد، بلکه حس و حال خوبی را به افراد منتقل می‌کند. استفاده از متریال‌هایی مثل: ترمووود هزینه نهایی را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. از طرفی استفاده از متریال‌های بی کیفیت طرح چوب هم نمی‌تواند افراد را راضی کند. ولی چوب پلاست یکی از متریال‌های مناسب و مقرون به صرفه برای طراحی و اجرای راه پله چوبی می‌باشد.

 

  • طراحی کتابخانه در اتاق نشیمن ویلا

از دیگر کاربردهای چوب پلاست می‌توان به ساخت کتابخانه اشاره داشت. با استفاده از چوب پلاست بدون صرف هزینه زیاد، می‌توانید کتابخانه‌ای زیبا و جذاب طراحی و پیاده سازی کنید. این را هم در نظر داشته باشید که ساخت کتابخانه با چوب پلاست می‌تواند هارمونی جذابی را با سایر اجزاء چوبی ایجاد کند.

 

نکات مهم در اجرای نمای چوب پلاست

در اجرای نمای چوب پلاست نکاتی وجود دارد که حتما باید به آن‌ها دقت داشته باشید. این نکات به شرح زیر می‌باشد:

  • ثبات رنگ پروفیل‌ها
  • مقاومت نسبت به شرایط محیطی مانند جذب آب ، تورم ناشی از رطوبت و انبساط حرارتی
  • میزان مقاومت پروفیل نسبت به UV
  • محدوده دمای قابل تحمل

 

عوامل موثر در قیمت چوب پلاست

همانطور که اشاره شد، چوب پلاست یا همان چوب پلاستیک یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین مصالح در صنعت ساختمان سازی می‌باشد. امکان استفاده از چوب پلاست در بخش‌های مختلف یک ساختمان و یا ویلا وجود دارد. به همین دلیل قیمت چوب پلاست برای افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

قیمت چوب پلاست به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌‌‌‌‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • نوع دستگاه تولید کننده چوب پلاست
  • پودر چوب مورد استفاده در آن
  • نوع پلی اتیلن‌ها، پلی پروپینیل‌ها و پلی وینیل کلرایدها (PVC) استفاده شده در پروفیل‌های چوب پلاست
  • قیمت ارز
  • محیط مورد نظر جهت نصب چوب پلاست

 

جمع بندی

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، چوب پلاست یکی از متریال‌های پرکاربرد در طراحی ویلا می‌باشد. این متریال به دلیل کاربردها و ویژگی‌‌‌های منحصر به فرد خود امروزه مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. از کاربردهای مهم چوب پلاست می‌توان به طراحی نرده‌های چوبی در ویلا، طراحی مبلمان فضای باز،طراحی کفپوش‌های چوبی، اجرای روف گاردن و همچنین طراحی آب نما در محوطه ی ویلا اشاره داشت.

دقت داشته باشید که چوب پلاستیک به دلیل ساختار فیزیکی خاصی که دارد، اجازه نفوذ رطوبت و حشرات موذی را نخواهد داد. به همین دلیل این متریال می‌تواند گرینه ایده آلی برای ویلاهای شما که در معرض رطوبت همیشگی و حشرات موذی هستند، به حساب بیاید.

 

سوالات متداول

 

چه عواملی روی قیمت نهایی چوب پلاست تاثیر دارد؟

نوع دستگاه تولید کننده چوب پلاست، پودر چوب مورد استفاده در آن، نوع پلی اتیلن‌ها، پلی پروپینیل‌ها و پلی وینیل کلرایدها(PVC)استفاده شده در پروفیل‌های چوب پلاست، قیمت ارز و محیط مورد نظر جهت نصب چوب پلاست از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت این محصول می‌باشد.

چوب پلاست چه مزایایی دارد؟

از مهم ترین مزایای چوب پلاست می‌توان به ثبات ابعادی بالا، ضریب خمشی بالا، عدم رشد باکتری، هزینه نگهداری پایین، مقاوم در مقابل رطوبت، مقاومت بالا در مقابل عوامل جوی، مقاوم در مقابل پوسیدگی طبیعی و مقاوم در برابر قارچ‌ها و حمله حشرات اشاره داشت.

در بخش چوبی و پلاستیکی چوب پلاست چه موادی استفاده می‌شود؟

که در بخش چوبی این محصول از مواد اولیه‌ای مثل: الیاف تفاله، بامبو، پوسته بادام زمینی و کاه استفاده می شود و در بخش پلاستیکی چوب پلاست از موادی مانند: پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می‌‌‌‌‌‌‌شود.

آیا چوب پلاست در برابر رطوبت و ضربه مقاوم است؟

بله؛ چوب پلاست از مقاومت بالایی در برابر رطوبت و ضربه برخوردار می‌باشد.

چوب پلاست چگونه تولید می‌شود؟

الیاف تفاله، بامبو، پوسته بادام زمینی، کاه، پی وی سی، پلی اتیلن و پلی پروپیلن در دستگاه به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و به شکل یک خمیر قوام گرفته در می‌آید. سپس در مرحله بعدی خمیر شکل گرفته درون قالب‌های متنوعی ریخته می‌شود. پس از تغییراتی که در آن می‌دهند، چوب پلاست یا همان چوب پلاستیک تولید می‌شود.

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top