info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

چوب پلاست ایده ای نو برای استفاده در دکوراسیون داخلی

چوب پلاست (چوب پلاستیک) متریال مدرنی است که همانطور که از اسمش پیداست از ترکیب چوب با مواد دیگر ساخته می شود. این محصول کامپوزیتی کاربرد های فراوانی دارد و بسیار پرطرفدار است. البته قابل ذکر است که چوب به عنوان یکی از مواد مصرفی پر طرفدار در دکوراسیون داخلی شناخته می شود، ترکیبات این متریال هم همواره مورد توجه تعداد زیادی از مردم قرار می گیرد. محصولات چوبی از گذشته تا به امروز جایگاه خوبی در طراحی دکوراسیون داخلی داشته اند و اتفاقا طراحان هم همیشه از آن استفاده های زیادی کرده اند. زیبایی چوب علاوه بر این که انسان را به یاد طبیعت می اندازد و نوعی ارتباط ایجاد می کند، باعث می شود محصولات ساخته شده از آن هم به آسانی با انواع طرح های دکوراسیون هماهنگ شوند. مثلا چه در دکوراسیون سنتی و چه دکوراسیون سبک مدرن همیشه چوب جز مصالح مهم و اساسی بوده است. خب پس بعید نیست که چوب پلاست هم این روزها طرفداران زیادی پیدا کند. 

دکوراسیون چوب پلاست

ویژگی های چوب پلاست

چوب پلاست به دلیل زیبایی که دارد و شباهتش به چوب بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. چوب پلاست علاوه بر اینکه زیبایی چوب را دارد و حس خوب و آرامش دهنده ایی به انسان القا میکند.چوب پلاست برخلاف چوب طبیعی در برابر آتش سوزی، حشرات موذی، پوسیدگی و رطوبت هم مقاوم است و چوب پلاست عایق خوبی برای سرو صدا و گرما است و از اتلاف انرژی هم جلوگیری میکند.همچنین در برابر نفوذ آب هم مقاوم است.
یکی دیگر از ویژگی هایی که باعث افزایش تقاضا برای استفاده از چوب پلاست شده است قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن آن است. چوب پلاست در فضای باز و شرایط جوی مختلف هم قابل استفاده می باشد به همین دلیل از چوب پلاست میتوان در نمای ساختمان، روف گاردن و محوطه های اطراف استخر هم استفاده کرد. 

موارد کاربرد چوب پلاستیک

به طور کلی استفاده از چوب پلاست را می توان از دو حیث استفاده در فضای باز و استفاده در فضای بسته بررسی کرد.

استفاده از چوب پلاست در فضای باز

از این متریال زیبا و مقرون به صرفه در فضای باز می توان استفاده های زیادی کرد. مثلا برای نمای ساختمان ها، با توجه به این که چوب پلاستیک ها مقاومت و دوام بالایی دارند یک گزینه مناسب برای زیبا کردن نمای ساختمان به حساب می آیند. یا مثلا در ساختن روف گاردن می توان از محصول مذکور به عنوان کفپوش استفاده کرد. هم چنین در طراحی و ساخت فضا های سبز، چوب پلاست نقش پر رنگی دارد.

استفاده از چوب پلاست در فضای بسته

فضای بسته فقط به طراحی دکوراسیون داخلی منزل خلاصه نمی شود. در خیلی از ادارات و اماکن عمومی هم چوب پلاست به عنوان یک محصول پر طرفدار و زیبا کاربرد دارد. اما در فضای دکوراسیون داخلی خانه می توان از این محصول به عنوان کفپوش استفاده کرد. لغزنده نبودن این کفپوش یک ویژگی مهم و با درجه اهمیت بالا خصوصا برای اتاق کودکان است.

چوب پلاست امکان رنگ آمیزی دارد، پس نگرانی بابت این موضوع که با رنگ و شکل و شمایل دکوراسیون داخلی هماهنگ نباشد در مورد آن وجود ندارد. در فضای داخلی خانه برای نرده ها هم چوب پلاست انتخاب هوشمندانه ای به حساب می آید.

استفاده از چوب پلاست در طراحی منزل

کفپوش چوب پلاست سطحی غیر لغزنده ایجاد میکند شاید این نکته را بتوان یکی از مهمترین دلایل استفاده از کفپوش چوب پلاست دانست. طراحی و تولید چوب پلاست یکی از محصولات برنا چوب طی سالیان اخیر است.سرعت نصب بالا، مقاومت در برابر شرایط جوی مختلف ، زیبایی و قیمت مناسب باعث بالا رفتن تقاضا برای این محصول شده است. همچنین به دلیل این که قابل رنگ آمیزی هست به راحتی میتوان آن را با دکوراسیون داخلی منزل هماهنگ کرد.

چوب پلاست عایقی عالی در برابر صوت و رطوبت

گفتیم که چوب پلاست عایق خوبی برای صوت است و اگر از چوب پلاست به عنوان دیوار پوش استفاد کنیم، می توانیم این ویژگی را برای کنترل سر و صدا به کار برییم. همچنین به دلیل مقاومت بالای این محصول در برابر آب، دیوار هایی از که جنس چوب پلاست هستند را می توان به راحتی تمیز نمود.

همانطور که در قسمت های بالایی این مقاله بیان کردیم چوب پلاستیک در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد لذا از آن معمولا هنگام طراحی استخر ها و برای اطراف آن استفاده می شود. طبیعتا هیچگاه نمی توان چوب را در جایی مثل استخر نصب کرد. اما این متریال به ما کمک می کند زیبایی چوب را در قالب محصولی دیگر در قسمت های مختلف استفاده کنیم.

سقف کاذب چوب پلاست

استفاده از سقف کاذب چوب پلاست در طراحی داخلی دکوراسیون بسیار رایج است. شما میتونید بنا بر سلیقه خود از سقف کاذب استفاده کنید. همچنین میتوانید قسمتی از کفپوش و سقف را چوب پلاست استفاده کنید که علاوه بر زیبایی باعث آرامش شما خواهد شد.

پارتیشن بندی به کمک چوب پلاستیک

پارتیشن هایی که در اتاق نشیمن و یا اتاق خواب قرار می گیرند برای قرار دادن وسایل تزیینی یا کتاب و چنین چیزهایی می توان از چوب پلاست استفاده کرد و نمایی خاص و چشم نواز به آن فضا بخشید.
علاوه بر مواردی که گفته شد از چوب پلاست می توان برای ساخت تجهیزات مدارس، باغچه ها، مبلمان شهری، پلکان (پله گرد ها) و خیلی چیزهای دیگر استفاده کرد. هر کدام از ویژگی هایی که این محصول دارد، آن را برای کاربردی خاص آماده کرده است.

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top