info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

روف گاردن با چوب پلاست یا روف گاردن چوبی؟

 

روف گاردن گزینه ای است که به عنوان راه حلی برای بهره مندی از طبیعت و سرسبزی پیشنهاد می شود، اما روف گاردن چوبی بهتر است یا روف گاردن با چوب پلاست؟

در حالی که امروزه زندگی آپارتمانی ما را از داشتن فضایی باز و سرسبز در محیط خانه محروم کرده است و با وجود انواع روف گاردن و مزایا و معایب آن؛ اگر به فکر نصب روف گاردن هستید، باید نکاتی درباره روف گاردن و مزایا و معایب آن بدانید. در این مقاله از دکسان ابتدا می‌ خواهیم اطلاعات پیش‌زمینه‌ ای را به شما ارائه دهیم تا بهتر تصمیم گیری کنید.

 

روف گاردن چیست؟

روف گاردن در اصل فضای سبزی است بر روی پشت بام ساختمان، فضاهای سبز ساخته دست بشر در بالاترین سطح ساختمان های مسکونی و تجاری که از گیاهان مختلف تشکیل شده اند به زیبایی ساختمان کمک می کنند.

زیبا سازی پشت بام مدت زیادی است که وجود داشته است. برخی از خانه های اروپایی در زمان های قدیم سقف هایی با چمن داشتند. تا قرن بیستم، داشتن یک باغچه روی پشت بام مساوی با تازگی و ثروت بود. در دهه 1970، اولین بام های سبز ساخته و در خانه ها و موسسات تجاری نصب شدند.

با توجه به مناظر شهری امروزی، که شلوغ است و فضای سبز کمتری دارد، مالکان ساختمان های مسکونی و معماران ساختمان بیشتر ترجیح می دهند فضای سبز روی پشت بام خانه خود داشته باشند.

 

روف گاردن با چوب پلاست

 

انواع روف گاردن

روف گاردن های امروزی بسته به ویژگی ها و هدفشان به سه نوع اصلی طبقه بندی می شوند:

 

  • بام سبز گسترده

این نوع بام سبز با پوشش گیاهی آن مشخص می شود که اغلب محدود به خزه ها، گیاهان، گل های کوچک، علف های صحرایی و ساکولنت ها است. از آنجایی که عمق متوسط رو به رشد آن حدود 3 تا 6 اینچ است، نصب یک بام سبز گسترده آسان تر و مقرون به صرفه است. به طور کلی برای زنده ماندن گیاهان آن نیازی به سیستم آبیاری ندارد.

 

  • بام سبز فشرده

این طراحی روف گاردن با خاک های عمیق مشخص می شود که عمق متوسط رشد آن بیش از 6 اینچ است. انواع پوشش های گیاهی را می توان در یک روف گاردن فشرده پرورش داد، از گیاهان کوچک تا بزرگ، بوته ها، پوشش های زمینی و حتی درختان کوچک.

این نوع فضای سبز روی پشت بام نیز نیازمند مراقبت های ویژه، با نگهداری حرفه ای منظم و سیستم های آبیاری پیشرفته است که هزینه بالایی دارد.

 

  • روف گاردن نیمه فشرده

ترکیبی از هر دو بام سبز فشرده و گسترده را به رخ می کشد. با عمق متوسط رو به رشد حدود 6 تا 12 اینچ مشخص می شود. فضای سبز در این نوع روف گاردن پشت بام شامل گیاهان کوچک، چمن‌ها، درختچه‌ های کوچک و پوشش‌ های زمینی است که نیاز به آبیاری گاه به گاه و نگهداری متوسط دارند.

 

 

خاص شوید: 11 نکته کلیدی برای طراحی زیباترین روف گاردن

 

 

روف گاردن چوبی

وقتی یک ساختمان دارای فضای سبز پشت بام یا همان روف گاردن است، مراقبت و نگهداری باید به طور منظم انجام شود، به خصوص اگر از نوع فشرده باشد. اما آیا این بدان معناست که داشتن روف گاردن چوبی می تواند پرهزینه باشد یا باعث نشتی و آسیب به سازه ها شود؟ چه معایبی دارد؟

 

  • وزن و ساختار روف گاردن چوبی

ساختار و وزن یک روف گاردن چوبی می تواند برای کل ساختمان مشکلاتی ایجاد کند. خاک و گلدان های کاشت و ساختار اصلی فضای سبز هر دو سنگین هستند. چه یک بستر کاشت در روف گاردن خود ایجاد کنید یا از گلدان استفاده کنید، به طور قابل توجهی به وزنی که بر روی ساختار سقف وارد می شود، اضافه می کنید.

وزن بعضی روف گاردن های چوبی زیاد است و شاید ساختمان نتواند وزن آن را تحمل کند، به همین علت باعث نشست سقف ساختمان شود و مشکلاتی را ایجاد کند.

 

  • آسیب پذیری روف گاردن چوبی

یکی از معایب این نوع سازه آسیب پذیری آن در مقابل باد و باران و رطوبت است که باعث می شود عمر کمتری داشته باشند و زودتر پوسیده و خراب شوند.

 

 

 

روف گاردن با چوب پلاست

مقاومت چوب پلاست در طراحی این سازه ها بالاست و تقریبا کلیه اجزای چوبی موجود در روف گاردن ها از چوب پلاستیک بهره می برند. با توجه به ساختار ساخت آن می توان بیشتر در فضاهای بیرونی از آنها استفاده کرد.


چرا روف گاردن با چوب پلاست مناسب است؟

معمولا چوب پلاست ها با توجه به نوع ساختی که دارند می توان از آن در فضاهای بیرونی بهره برد. کاربرد چوب پلاست ها در کفپوش خانه ها است زیرا در مقابل رطوبت، سرما و گرما و... از خود مقاومت نشان می دهد. برای همین ساخت روف گاردن با چوب پلاست امروزه بسیار متداول شده است.

 

  • خودپایداری چوب پلاست

بسته به نحوه نصب چوب پلاست، روف گاردن شما می تواند خود نگهدار باشد به این معنی که هرگز نیازی به آبیاری نخواهید داشت. نوع گیاهان مورد استفاده و آب و هوا در این امر نقش حیاتی خواهد داشت.

 

  • مقاوم در برابر ضربه

چوب پلاست در برابر شاخه های افتاده یا طوفان تگرگ به خوبی مقاومت می کند. اگر چیزی آسیب ببیند، احتمالاً گیاهان هستند که به راحتی می توان آنها را جایگزین کرد. هیچ یک از مناطق بحرانی مانند لایه های پایین آسیب نمی بینند زیرا شوک ناشی از ضربه در کل چوب پلاست جذب و پخش می شود.

 

  • عایق در برابر صدا

چوب پلاست ها نه تنها ضربه ها را جذب می کند، بلکه به جذب صدا نیز کمک می کند. 7 لایه دارد تا صدای بیرون را کاهش دهد.

 

 

جمع بندی

روف گاردن چوبی زودتر پوسیده می شود و سنگینی بار بیشتری دارند ، اما روف گاردن با چوب پلاست نیازمند حداقل لوازم برای راه اندازی و در نتیجه هزینه کمتری است، سبک است و بار کمتری را نیز به ساختمان وارد می کند. تمام این ویژگی به اضافه پایین بودن قیمت چوب پلاستیک علاقه مردم به استفاده از این محصولات را بیشتر کرده است.

پیشنهاد متخصصان ما در دکسان استفاده از چوب پلاستیک برای روف گاردن است، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

 

چرا باید از روف گاردن با چوب پلاست استفاده کرد؟

چون در هزینه به نسبت پایین و با حداقل رسیدگی عمر بالایی دارد.

 

اجرای روف گاردن با چوب پلاست از نظر اقتصادی به صرفه است؟

بله، چوب پلاست در کنار مزایایی که ارائه می دهد، صرفه اقتصادی نیز دارد.

 

آیا اجرای روف گاردن به رفع آلودگی هوا کمک می کند؟

به مقدار زیاد نه؛ اما باعث می شود محیطی تمیز و پاکیزه داشته باشید چون گیاهان کربن دی اکسید را جذب و اکسیژن از خود آزاد می کنند.

 

آیا می توان در روف گاردن محصولات کشاورزی کاشت؟

بله، می توانید مواد خوراکی مثل کاهو، سبزی و... بکارید و یک باغچه شخصی کوچک داشته باشید.

 

آیا می توان در هر مکانی روف گاردن را اجرا کرد؟

خیر، بستگی به آب و هوای آن منطقه می توان اجرا کرد.

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top