info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

نکاتی که پیرامون روف گاردن باید بدانید

روف گاردن چیست

 

 آیا تا به حال فکر کرده اید  می توانید در بالای خانه خود و در سقف منزل یک باغ خانگی داشته باشید؟ که در اوقات خستگی برای فرار از این شهر شلوغ به آن پناه ببرید؟ فضایی زیبا با پوششش گیاهی که بتواند در یک روز شلوغ و پر همهمه آرامشی دلپذیر در تک تک اعضای خانواده ایجاد کند. امروزه تکنولوژی مدرن سقف های سبز با کارایی بالا بر روی پشت بام ها و تراس ها قابل اجرا می باشد، و به دلیل نیاز به موادی سبک و بسیار مقاوم و نیز ایجاد بستری مناسب برای رشد پوششی گیاهان، امری تخصصی و مهندسی بشمار می رود. امروزه با توجه به پیشرفت شهرنشینی و حضور برج ها و ساختمان های بلند، فضاهای در دسترس برای محوطه سازی هر روز کاهش می یابد، و نیاز به ساخت بام باغ ها حتی در فضای کوچک پشت بام ها بیش از پیش حس می شود.این فضای زیبا به نوعی قادر است در مجتمع های بزرگ باعث آشنایی همسایگان با یکدیگر گردد.

 

نکاتی که پیرامون روف گاردن باید بدانید

روف گاردن چیست؟

روف گاردن به معنای بام باغ می باشد، که به عملیات ساخت و ساز اتلاق می شود که به منظور محوطه سازی و ایجاد فضای سبز بر روی سقف خانه ها می باشد.

 

چه خاکی مناسب روف گاردن است؟

انتخاب خاک روف گاردن از نکات مهم می باشد و برای انتخاب آن محدودیت هایی وجود دارد، به دلیل وجود همین محدودیت ها انتخاب خاک با دقت بالایی باید انجام شود.به همین دلیل باید از خاکی استفاده کرد که وزن کمی داشته باشد، توانایی جذب آب در آن بالاتر بوده و باید  این نوع خاک از دسته خاک هایی باشد که دارای مواد غذایی مناسبی بوده و با گذشت زمان علاوه بر بهبود رشد دانه ها بتواند مواد غذایی مناسب را نیز به گیاه برساند. البته لازم به ذکر است که نیاز غذایی گیاهان با استفاده از کود دهی قابل برطرف کردن است، اما در این شرایط سختی کار برای تعویض خاک را نیز باید در نظر گرفت، به همین دلیل باید از خاکی استفاده کرد که خود دارای مواد غذایی باشد.

 

از چه مصالحی در ساخت روف گاردن باید استفاده کرد؟

اولین جیزی که برای ساخت روف گاردن اهمیت دارد محدودیت وزن می باشد، مهمترین عاملی که باعث شده تا در انتخاب مصالح ساخت و نحوه اجرای آنها تغییراتی ایجاد شود فقط محدودیت وزن می باشد. عموما برای ساختمان ها در پشت بام هنگام ساخت، وزنی حدود ۵۰ کیلو در متر مربع برای زمستان و وزن برف در نظر می گیرند، با در نظر گرفتن این وزن به مهندسین کمک می شود که مابقی اضافه وزن ناشی از ساخت روف گاردن را تخمین زده و به واسطه آن بتوانند بهترین مصالح را انتخاب کنند. تقسیم وزن نیز قدم مهم بعدی می باشد که مهندسین باید توجه زیادی به آن داشته باشند، زیرا وزن برف به صورت یکپارچه و در هر متر مربع به صورت یکسان پخش می شود، و این در حالیست که اجزای مختلف روف گاردن هر کدام ممکن است در جایی خاص قرار گرفته و توازن وزن را بر هم بزنند.

 

ایزولاسیون و زه کشی بستر کاشت در روف گاردن

ایزولاسیون روف گاردن ها بسیار مهم می باشد و پس از آن زه کشی مناسب در بستر کاشت گیاهان از مهمترین قسمت های ساخت روف گاردن است. ایزولاسیون مربوط به عملیاتی می باشد که در آن در واقع مرزی ایجاد می شود برای عبور و یا عدم عبور آب به فضا های زیر روف گاردن، پس از آن زه کشی مناسب از جهت حفظ سلامت ریشه و سپس جمع آوری و هدایت آب مازاد به لوله های خروجی بسیار مهم است. عموما برای دفع آب های مازاد در روف گاردن ها لوله های جداگانه در نظر گرفته نمی شود و باید از لوله های آب باران به این منظور بهره گرفت.

 

فیلترینگ در روف گاردن

در روف گاردن ها عملیاتی صورت می گیرد به نام فیلترینگ، که در این عملیات به واسطه چند لایه از الیاف از انتقال املاح خاک به لایه های زیرین جلوگیری می شود، که به این واسطه از تغییر بافت و مسدود شدن مسیر های زه کشی روف گاردن جلوگیری به عمل می آید.

 

انتخاب گیاه مناسب

گیاهان انتخابی برای رشد در روف گاردن همانهایی هستند که بر روی زمین نیز وجود دارند. اما برای انتخاب گیاهان مناسب باید به ویژگی هایی اعم از میزان رشد ریشه، میزان تحمل گرما و تابش مستقیم نور خورشید، میزان مقاومت در برابر باد های شدید و … توجه ویژه داشت.

ویژگی های گیاهان روف گاردن

- ارتفاع رشد اندک

-رشد و گسترش یافتگی سریع

-عادت داشتن به خشکی و کم آبی

-رشد فیبری بطوریکه روی سطح سقف گسترده شود و از سطح محافظت کند.

-هیچگونه آبیاری خاص و یا نیازمندیهای تغذیه و کوددهی نداشته باشد.

-نگهداری و رسیدگی اندک …کاشت دانه و کوددهی نخواهد.

-گیاهان بکار رفته در بامهای سبز نباید گرده افکنی در هوا داشته باشند چرا که ممکن است به پوشش گیاهی مناظر اطراف آسیب برسانند.

 

ساخت آلاچیق در روف گاردن

آلاچیق ها در تمام دنیا به عنوان یک سایه بان و سرپناه، مورد قبول قرار گرفته اند و اگر یک آلاچیق باکیفیت انتخاب کنید متوجه خواهید شد چه مزایای چشمگیری دارد.  استفاده ازآلاچیق های چوب پلاست می تولند بسیار به زیبایی ساختمان کمک می کند و برای انواع ساختمان های مدرن و سنتی متناسب است.

برای ساخت آلاچیق در روف گاردن و در روی زمین تفاوت هایی وجود دارد، یکی از این تفاوت ها مربوط به نیروی وارده بر آلاچیق می باشد که باید در آلاچیق های روف گاردن بیشتر در نظر گرفته شود، و پس از آن تفاوت دیگر در محدودیت هایی است که در اتصال استراکچ به آلاچیق وجود دارد.



**سوالات خود را در مورد پلان، قیمت و نکاتی که پیرامون روف گاردن باید بدانید با شرکت طراحی روف گاردن دکسان در میان بگذارید.
تلفن مشاوره رایگان:  22644865

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top