info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

11 نکته ضروری برای داشتن زیباترین روف گاردن

روف گاردن - ایران

 تحقیقات زیادی نشان داده‌اند حضور در دل طبیعت می‎‌تواند باعث بهبود سلامت روان و به دنبال آن بهتر شدن کارکرد بدن شود؛ اما در دنیایی که شهرهای بزرگ و ساختمان‌های بلند احاطه‌اش کرده‌اند، بودن در دل طبیعت ممکن است؟ خوشبختانه با ورود روف گاردن یا پشت بام سبز به دنیای طراحی و ساختمان‌سازی جواب این سوال مثبت است. مهم نیست در یک برج بلند زندگی می‌کنید یا یک آپارتمان سه طبقه؛ مهم این است که با رعایت نکاتی که در این مقاله می‌خوانید، می‌توانید زیباترین روف گاردن‌ها را برای محیط زندگی‌تان بسازید و لذت ببرید!

11 نکته ضروری برای داشتن زیباترین روف گاردن:

جزئیات اجرایی روف گاردن ؛ بزرگ نشان دادن فضا

یکی از اساسی‌ترین جزئیات اجرایی روف گاردن توجه به باز نشان دادن فضای پشت بام است. برای این کار می‌توانید به جای استفاده از نرده و حفاظ چوبی از شیشه‌های شفاف استفاده کنید که هم محیط اطراف را نشان می‌دهند و باعث شیک شدن دکوراسیون پشت بام سبز شما می‌شوند و هم فضای روف گاردن را وسیع‌تر نشان می‌دهند؛ البته به خاطر داشته باشید اگر قرار است حریم شخصی‌تان در این فضا حفظ شود و روف گاردن شما فضای مشترکی با سایر اهالی ساختمان ندارد؛ بهتر است از این توصیه صرف نظر کنید و سراغ حفاظ‌های غیر شفاف بروید.

گیاهان بلند بهتر هستند؟

اگر روف گاردن شما فضای وسیعی دارد یا منظره‌ای که از آن دیده می‌شود؛ چندان خوشایند نیست، با خیال راحت سراغ گیاهانی بروید که مرتفع هستند. بهتر است گیاهانی مثل بامبو داشته باشید و آن‌ها را کنار دیوارها قرار دهید تا هم ویو View را زیباتر کنند و هم به شما احساس حضور در یک باغ واقعی را بدهند. اگر مشکلی از لحاظ داشتن گیاهان بزرگ‌تر ندارید، به جای بامبو، پشت بام سبز منزلتان را با درختان بزرگ‌تری که در گلدان‌های بزرگ هستند، تزئین کنید؛ بالاخره سبز بودن از اصلی‌ترین جزئیات اجرایی روف گاردن است!

دکوراسیون پشت بام سبز با باغچه

چنانچه پشت بامتان با تشخیص مهندسان مستحکم است و امکان داشتن یک باغچه را به شما می‌دهد؛ از این امکان به عنوان یکی دیگر از کارهای اصلی در جزئیات اجرایی روف گاردن منزلتان استفاده کنید. می‌توانید از فلزات یا چوب برای ساخت باغچه‌ها کمک بگیرید یا از همه بهتر سراغ یک باغچه بتونی بروید. عمق و طول و عرضی معادل 60 سانتی‌متر معمولا اندازه ایده‌آلی برای باغچه روی پشت بام سبز است؛ البته با تایید یک متخصص!

به خاطر داشته باشید حتما کف باغچه روف گاردن را به خوبی عایق بندی کنید و از یک محافظ ریشه هم استفاده کنید. عایق‌بندی مانع از آب کشیدن سقف می‌شود و محافظ ریشه نمی‌گذارد ریشه درختان یا گیاهان باغچه شما آسیبی به سقف وارد کنند.

راه دیگری که برای محافظت از سقف در دکوراسیون سبز دارید، ساخت باغچه‌هایی است که توسط پایه از سطح زمین فاصله پیدا می‌کنند؛ با این روش دیگر لازم نیست نگران باشید ریشه درختان سقف را سوراخ کنند.

متنوع انتخاب کنید

وقتی قرار است در تکمیل جزئیات اجرایی روف گاردن سراغ گیاهان بروید، بهتر است گیاهانی با اندازه‌های متفاوت و انواع مختلف را انتخاب کنید تا زیبایی بیشتری به دکوراسیون پشت بام سبز منزلتان بدهید. استفاده از درخت‌های بلند، درختچه‌ها و گل‌های کوچک می‌توانند ترکیب بسیار زیبایی برای روف گاردن شما ایجاد کنند.

هماهنگی مبلمان با پشت بام سبز

قبل از انتخاب مبلمانی که تکمیل‌کننده جزئیات اجرایی روف گاردن است به کارکردی که قرار است داشته باشند، فکر کنید. دنبال فضایی هستید که عصرها در آن بنشینید و روزنامه بخوانید یا فضایی می‌خواهید که بتوانید از مهمان‌هایتان در آن پذیرایی کنید؟ پاسخ به این سوال‌ها نوع مبلمانی را که بهتر است برای دکوراسیون پشت بام سبز انتخاب کنید، مشخص می‌کند. دقت داشته باشید این مبلمان باید از نظر کلاسیک یا مدرن بودن و همچنین جنس و طیف رنگی به سایر اجزای روف گاردن شما بیایند.

ساختن مرکز توجه

از اساسی‌ترین اصول طراحی دکور ایجاد مرکز توجه یا نقطه کانونی است. در دکوراسیون پشت بام سبز هم حضور یک کانون توجه ضروری است؛ این کانون می‌تواند یک درخت ویژه و بلند باشد یا یک حوضچه کوچک یا فواره آب؛ البته با حفظ کامل اصول ایمنی و عایق‌بندی!

اهمیت نورپردازی مناسب

اگر دوست دارید جزئیات اجرایی روف گاردن را جز به جز رعایت کنید، بهتر است اهمیت نورپردازی را فراموش نکنید. نورپردازی مناسب، زیبایی تراس سبز را بیشتر می‌کند، باعث می‌شود فضای آن بزرگتر به نظر برسد و با رسیدن شب محیطی شیک و رمانتیک ایجاد شود.

انتخاب یک رنگ اصلی

یکی از اصول مشترک طراحی بالکن آپارتمان و جزئیات اجرایی روف گاردن ، مجاز بودن به استفاده از تنها سه رنگ است. بهتر است یک رنگ را به عنوان رنگ اصلی و دو رنگ دیگر را در تضاد یا تکمیل آن انتخاب کنید. استفاده از رنگ‌های زیاد باعث می‌شود روف گاردن شلوغ و به هم ریخته به نظر برسد؛ در‌حالی‌که اگر تنها دو یا سه رنگ را در کنار رنگ‌های خنثی مثل توسی، سفید و بژ به کار ببرید، نتیجه به مراتب زیباتر خواهد شد.

استفاده از فضای عمودی

در کنار تمام جزئیات اجرایی روف گاردن استفاده از فضای عمودی هم اهمیت زیادی دارد. به کار گرفتن دیوارها در دکوراسیون پشت بام سبز می‌تواند فضا را بزرگتر نشان داده و به آن عمق بیشتری دهد. از دیوارها برای آویزان کردن گلدان یا اکسسوری‌های مربوط به باغ‌داری استفاده کنید.

انتخاب پوشش مناسب کف پشت بام یا تراس سبز

همان‌طور که نرده‌ها و دیوارها در دکوراسیون پشت بام سبز تاثیر دارند، انتخاب کفپوش مناسب تراس گاردن و روف گاردن هم اهمیت خاص خودش را دارد. با توجه به آب و هوای محل زندگی‌تان و بودجه‌ای که برای تکمیل کردن جزئیات اجرایی روف گاردن در نظر گرفته‌اید، سراغ انتخاب بهترین کفپوش بروید.

استفاده از نظر کارشناسی

با وجود تمام مواردی که گفته شد، بهترین کار برای ساخت روف گاردنی که هم امن است و هم شیک و زیبا، استفاده از نظر کارشناسان این حوزه است. ساخت روف گاردن و دکوراسیون پشت بام سبز در کنار تمام نکات بالا نیاز به محاسبات خاص خودش دارد تا بهترین استفاده را از فضا به دست بیاورید و در عین حال خیالتان از بابت عایق‌بندی و مراقبت از سقف راحت باشد. شرکت دکسان در این مسیر همراه شما خواهد بود. شرکت دکسان

 

 

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top