info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

چوب پلاستیک محصول چند سازه (1)

تولد صنعت چوب پلاست حد فاصل دو صنعتی می باشد که از لحاظ تاریخی با یکدیگر آشنایی اندکی داشتند و همچنین دانش بسیار متفاوت ، تخصص و ظاهر کاملا متفاوتی نیز با هم دارند . صنایع  مرتبط  با محصولات جنگلی تجربه بیشتری لازم داشته و بازار آن محصولات ساختمانی و ترموود و وود پلاست است و روش های تولید آن را می توان اره کشی ، روکش گیری ، چوب خرد کنی ، فلیک سازی و چسب زنی نام برد .

صنایع پلاستیک ، دانش پروسه پلاستیک است که اساسا پیرامون روزن رانی ، قالب گیری تحت فشار و تکنولوژی قالب گیری تزریقی است . تعجب آور نیست که بعضی از کارخانه های اولیه ی تولید چوب – پلاستیک که در ابتدا با آن پنجره تولید می کردند ، دارای تجربه ی کاری با هر دو متریال ذکر شده بودند.

صنعت پلاستیک در ابتدا از تالک ، کربنات کلسیم ، میکا  و الیاف شیشه یا کربن برای بهبود کار آیی پلاستیک ها استفاده می کردند . در حدود 2.5 میلیارد کیلوگرم پرکننده و تقویت کننده در سال در صنایع پلاستیک مصرف می شود . اما صنایع به استفاده از چوب و دیگر الیاف طبیعی مانند کنف یا کتان و ... نیز تمایل نشان می دهند ، چرا که این الیاف از منابع تجدید شونده محسوب شده در حالیکه قیمت کمتر ، سبک تر و سایش کمتر تجهیزات تولید از دیگر ویژگی های مطلوب آنها نسبت به پر کننده های معدنی یا سنتزی  می باشد . بیشتر فرایندهای پلاستیکی از الیاف چوب صرف نظر می کنند ، چرا که دانسیته حجمی پایین چوب ، پایداری حرارتی کم و تمایل به جذب آب را از نقاط ضعف چوب می دانند .

بیشتر ترموپلاستیک ها از کارخانجات به شکل حبه های ریزی با دانسیته حجمی kg/m3 500 به دست تولید کنندگان می رسد . فرایند های پلاستیکی با مشکل دیگری هم مواجهند و آن اینکه چگونه الیاف چوبی با دانسیته حجمی پایین را از درون محل تغذیه ی کوچک متداول در دستگاه های ساخت پلاستیک ، به طور هماهنگ با گرانول های پلاستیکی وارد کنند . به علاوه دمای فرایند حتی برای پلاستیک های با نقطه ی ذوب پایین ، بیشتر از دمایی است که الیاف چوبی در آن تخریب نمی شوند . مقدار رطوبت بالا در چوب و دیگر الیاف طبیعی نیز از مشکلات صنایع مرتبط با پلاستیک می باشند و حتی محل خروج بخار که بر روی دستگاه تعبیه شده است نمی تواند 5تا7 درصد رطوبت را از چوب خارج کند. خشک کن های رزین که بعضی اوقات برای خشک کردن پلاستیک ها لازم می شود مناسب برای الیاف یا ذرات چوب نیستند ، و همچنین خشک کردن ذرات آرد چوب ، خطر آتش سوزی را به همراه دارد . فرایند های پلاستیکی که سعی در استفاده از چوب و دیگر الیاف طبیعی دارند ، اغلب دانش کافی در مورد چوب را ندارند و تلاش های آنان به نتیجه ی مطلوب نمی رسد و آنها را نسبت به استفاده از این منابع با شک و تردید مواجه می کند ...... ادامه دارد

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top