info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

10 نکته بسیار مهم برای طراحی بالکن آپارتمان

بالکن سبز

طراحی بالکن و تراس آپارتمان با بهترین قیمت؛ نکاتی مهم برای داشتن باغی کوچک

طراحی بالکن آپارتمان کاری بیشتر از قرار دادن چند گلدان رنگی روی لبه‌های تراس است. بالکن یک خانه یا محیط اداری کوچک، می‌تواند دنباله فضای داخلی باشد و بالکن‌های بزرگتر در خانه‌های بزرگتر را می‌توان به عنوان فضایی مجزا برای لذت بردن از مناظر اطراف و تازه کردن حال و هوا در نظر گرفت. در این مقاله با 10 راهکار طراحان تراس سبز و بالکن برای داشتن فضایی شیک و زیبا آشنا می‌شوید.

طراحی بالکن آپارتمان با تعیین استحکام

یکی از کارهای بسیار مهم برای طراحی بالکن آپارتمان توجه به وزنی است که بالکن توانایی تحمل آن را دارد. به دست آوردن این وزن تنها با تشخیص یک مهندس متخصص امکان‌پذیر است. به خاطر داشته باشید تا زمانی که از امن بودن تراس مطمئن نشده‌اید، سراغ طراحی آن نروید و وسایل سنگین را در آن قرار ندهید.

تراس هر چه بزرگتر؛ بهتر

اگر تراس شما توانایی تحمل وزن بالا را دارد؛ بهتر است از فلاور باکس‌هایی استفاده کنید که بزرگ هستند. در واقع هر چه فلاورباکس‌ها بزرگتر باشند بهتر است؛ چون فشار کمتری به گیاه وارد می‌کنند و اجازه می‌دهند گیاهان موجود در تراس سبز شما زیباتر و قوی‌تر شوند. این کار همچنین مانع از آن می‌شود که مرتب مجبور به عوض کردن گلدان‌هایتان شوید.

انتخاب همیشه سبزها

از دغدغه‌های کسانی که به دنبال طراحی بالکن آپارتمان هستند، پیدا کردن گیاهانی است که در تمام طول سال سبز بمانند؛ در غیر این صورت زیبایی تراس سبز فقط منحصر به فصل‌هایی است که گیاهان آپارتمانی گل می‌دهند.

گیاهانی مثل بگونیا، برگ انجیری، قاشقی، برگ بیدی، دیفن باخیا، دراسنا و فیکوس بنجامین جزو گیاهان آپارتمانی همیشه سبز هستند. نکته مهم این است که اگر در خانه بچه کوچک دارید یا از حیوانات نگهداری می‌کنید، باید قبل از خرید گیاه برای بالکن سبزتان، از سمی نبودن برگ‌های آن مطمئن شوید.

استفاده از اکسسوری‌های مطابق فصل

انتخاب اکسسوری‌های منطبق با فصلی که در آن به سر می‌برید، طراحی بالکن آپارتمان شما را منحصر به فرد می‌کند. برای مثال می‎توانید در فصل تابستان از گلدان‌هایی به رنگ‌های آبی روشن، سبز روشن، زرد، صورتی، بنفش و نیلی استفاده کنید که حال و هوای تابستانه بیشتری دارند و در فصل‌های سرد سال، سراغ گلدان‌هایی با رنگ‌های گرم بروید؛ رنگ‌هایی مثل قرمز، نارنجی، آجری و زرد تیره.

همچنین می‌توانید در فصل‌های سرد سال روی صندلی تراس کوسن‌هایی با رنگ‌های گرم قرار دهید که پارچه‌شان از الیاف گرم و ضخیم تهیه شده یا پتوی مسافرتی کوچکی را روی صندلی بگذارید و در هوای گرم از چترهای رنگی کوچک و کوسن‌هایی با رنگ‌های روشن برای زیباسازی تراس سبز کمک بگیرید.

استفاده از چند رنگ مجاز است؟

به جز رنگ سبز که در طراحی تراس گاردن آپارتمان نقش کلیدی را بازی می‌کند، بهتر است تنها سراغ سه رنگ دیگر بروید تا مانع شلوغ شدن تراس سبز خانه‌تان شوید. بهتر است برای زیباسازی فضا از تناژ‌های مختلف یک رنگ در انتخاب گل‌های تراس گاردن استفاده کنید یا سراغ رنگ‌های مکمل و متضاد هم بروید. برای مثال می‌توانید گل‌هایی به رنگ‌های بنفش، صورتی و سفید را برای بالکن تابستانه‌تان به کار ببرید و از گیاهانی با برگ‌های قرمز، ارغوانی و گل‌های زرد در فصل‌های سرد سال استفاده کنید.

انتخاب رنگ و سایز گلدان‌ها

در طراحی تراس سبز ، رنگ و سایز گلدان‌ها نقشی اساسی بازی می‌کند. طراحان مطرح توصیه می‌کنند برای طراحی بالکن آپارتمان سراغ گلدان‌هایی با رنگ‌های مشابه بروید و سعی کنید ارتفاع و سایزشان را شبیه هم انتخاب کنید تا از لحاظ بصری نظم بیشتری به وجود بیاورید و به زیبایی تراس گاردن منزلتان بیفزایید. سعی کنید قبل از خرید، گلدان‌ها یا فلاور باکس را روی تراس منزلتان تصور کنید یا حتما از بالکن عکس بگیرید و موقع انتخاب رنگ و سایز گلدان‌ها نگاهی به عکس بیندازید.

تزئین خاک گلدان‌ها

سنگ‌های زیبای صیقل خورده یا صدف و گوش‌ماهی‌های کنار دریا می‌توانند دو نقش متفاوت را برای گلدان شما بازی کنند؛ اول اینکه با قرار دادن آن‌ها روی خاک گلدان زیبایی بیشتری برایشان ایجاد می‌کنید و دوم اینکه مانع تبخیر سریع آب خواهید شد. وجود تکه‌های چوب یا سنگ روی خاک گلدان مثل محافظی عمل می‌کند که نمی‌گذارد آب گیاه به راحتی از دست برود و خاک آن به خشکی بیفتد؛ در عین حال وجود سنگ‌های زیبا جذابیت بصری بیشتری نسبت به خاک تیره دارد.

نکته مهمی که می‌توانید موقع طراحی بالکن آپارتمان با گلدان‌ها به آن دقت داشته باشید، هماهنگی بین رنگ گلدان، رنگ گیاه و رنگ سنگ‌های روی خاک است. مهم است که این رنگ‌ها با هم هارمونی داشته باشند.

سنگ بزرگ برندارید

قدیمی‌ها می‌گفتند سنگ بزرگ، علامت نزدن است؛ این روزها شاید بتوان این ضرب‌المثل را با کمی ارفاق به همه چیز نسبت نداد، اما مطمئنا می‌توان آن را به طراحی بالکن آپارتمان نسبت داد. برای اینکه بتوانید تراس سبز زیبایی بسازید، لازم است تغییرات را با کارهای کوچک شروع کنید. یک فلاور باکس ساده تهیه کنید و داخل آن را پر از گل‌هایی کنید که با رنگ دیوار بالکن تضاد یا کنتراست Contrast ایجاد می‌کنند.

اگر جزو خانواده‌هایی هستید که هر چند سال یک بار رنگ فضای داخل خانه را عوض می‌کنند، خوب است رنگ فضای بالکن را هم طوری انتخاب کنید که انگار امتداد فضای داخلی است. با این کار محیط داخلی منزلتان بزرگتر به نظر خواهد رسید.

تراس گاردن، فضایی برای لذت بردن

یکی از نکات مهمی که در طراحی بالکن آپارتمان باید در نظر داشت، شلوغ نکردن فضا و اختصاص دادن محلی برای نشستن و لذت بردن از محیط تراس سبز است. به همین دلیل استفاده از یک میز و دو صندلی کوچک اما راحت و ساده و داشتن چند کوسن و یک رومیزی زیبا که آن را زیر شیشه میز قرار داده‌اید (برای اینکه باد آن را با خود نبرد)، می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی درست کردن یک فضای راحت برای استراحت کردن و لذت بردن از تراس گاردن داشته باشد.

کمک گرفتن از متخصص

پروسه طراحی بالکن آپارتمان معمولا نیاز به آزمون و خطای زیادی دارد و ممکن است در نهایت هم طرح تراس سبزی که در ذهن داشته‌اید به دست نیاید؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای استفاده هر چه بهتر از فضای روف گاردن، تراس و طراحی تخصصی آن، از متخصصان این حیطه کمک بگیرید. شرکت دکسان در این مسیر همراه شما خواهد بود.

 

 

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top