info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

استحکام و دوام چوب پلاستیک

مقاومت چوب پلاست

چوب پلاست نوعی کامپوزیت است. همان طور که از اسمش مشخص است از ترکیب چوب، پلاستیک و مواد دیگر ساخته می شود. این محصول کاربرد های زیادی دارد و بسیار پر طرفدار است.

یکی از موادی که در تولید چوب پلاست استفاده می‌شود، پلاستیک بوده که شامل دو نوع پلی اتیلن سنگین (HDPE) و پلی وینیل کلراید (PVC) است. استفاده هر کدام از این دو ماده خصوصیات خاصی به پروفیل حاصله چوب پلاستیک می‌دهد.(HDPE) و یا پلی اتیلن سنگین ماده‌ای نرم‌تر و انعطاف پذیر است و در بسیاری از کشورها چون استرالیا بیشترین استفاده را دارد؛ پلی اتیلن سنگین می‌تواند از مواد بازیافتی مختلف چون بطری‌های شیر یا پلیمر خالص بدست آید.

مواد بازیافتی که در آن‌ها از پلی اتیلن سنگین سطح پائین‌تری استفاده شده که فرمول شیمیایی آن‌ها برای استفاده بیرونی (فضای باز) طرح ریزی نشده‌اند می‌توانند موجب کم دوام شدن عمر پروفیل شوند.گزینه دیگر برای تهیه پلی اتیلن سنگین (HDPE) استفاده از مواد غیر بازیافتی و تولید پلی اتیلن سنگین از مواد خام بوده که پروفیل تولیدی از این نوع پلی اتیلن سنگین قوی‌تر و دارای عمر طولانی‌تر است.

پلی اتیلن سنگین (HDPE) همچنین دارای مقاومت کمتری در برابر آتش است که تولید کننده‌ها این نقیصه را بوسیله اضافه کردن مواد باز دارنده آتش برطرف می‌کنند.علاوه بر فیبر چوب و پلاستیک که دو ماده اصلی تشکیل دهنده پروفیل‌ چوب پلاستیک است و مواد دیگری چون رنگدانه‌ها و روان کننده‌ها و موادی که موجب بالا بردن استحکام و مقاومت در برابر عوامل محیطی چون رطوبت، گرما، سرما و اشعه ماوراء بنفش است نیز اضافه می‌شود.

استحکام چوب پلاست

استحکام کامپوزیت چوب پلاست

کامپوزیتهای تولید شده چوب پلاستیک عوامل چوبی را درون منافذ پلاستیک قرار می دهند .قالبهای درونی پلاستیک از چوب در برابر محیط محافظت می نمایند .بنابرین ، مراقبتهای لازم باید صورت گیرد تا از دوام و ثبات پلاستیک و از عاری بودن آن از نور ماورای بنفش و سایر عوامل محیطی اطمینان حاصل شود .اگر عوامل چوبی به دقت کپسوله نشوند و این عوامل مد نظر قرار نگیرند ،رطوبت می تواند باعث باد کردن آن و فساد قارچی شود . که این کامپوزیت با وجود پلاستیک در مواد مصرفی آن از این نقصمستثنی می باشد و از استحکام ودوام مطلوبی برخوردار می باشد .

دوام کامپوزیت چوب پلاست

در نهایت در صنعت ساختمان و چوب نما و چوب کف چوب اشباع شده به مراتب بهتر از متریال هایی همچون چوب ترمو و چوب پلاست می باشد زیرا چوب اشباع مانند چوب پلاست گرما را به خور جذب نمی کند و از لحاظ  ابزارپذیری و اجرا با میخ کوب هیچ محدودیتی ندارد و یا مانند چوب ترمو بعد از مدتی تغییر رنگ نمیدهد .دلیل عدم استفاده از چوب اشباع در ایران محدودیت تولید در ایران و عدم شناخت می باشد و در مواردی نیز که مشاهده میشود به صورت غیر استاندارد و به جای مواد معدنی با مواد نفتی یا نمکی چوب اشباع می شود و این مساله موجب میشود چوب زیبایی خود را سریعا از دست بدهد .

خرید کامپوزیت چوب پلاست

برای خرید انواع کامپوزیت چوب پلاست با کیفیت و مستحکم با مشاورین مجرب ما در مجموعه دکسان تماس حاصل نمایید.

تماس با مدیریت فروش: 09123258702

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top