info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

پایداری چوب پلاستیک در مقابل قارچ

مقاومت چوب پلاست

 

 چوب پلاستيک به عنوان بک فراورده مرکب جديد از آرد يا الياف چوب و مواد ترموست يا ترموپلاستيک ها ساخته شده است. در  چوب پلاست چند دهه اخير از محصولات کشورهاي صنعتي غرب به خصوص آمريکا بوده و در کاربردهاي ضد رطوبت مورد استفاده قرار می گیرد. در این تحقيق نمونه هايي از فراورده مرکب به همراه نمونه هايي از چوب گونه افرا و آزاد تهيه گرديدند. اثرات آب، آتش و قارچ رنگين کمان بر روي نمونه ها، با استفاده از استانداردهاي ASTM و EN بکار برده شد. نتايچ بدست آمده نشان داد که بيشترين مقاومت در برابر آتش مربوط به چوب پلاستيک با ماده ترکيبي پلي پروپيلن مي باشد و کمترين مقاومت نيز مربوط به گونه افرا است.

پایداری چوب پلاستیک در مقابل قارچ

 در خصوص غوطه وري نتايچ نشان داد که با افزايش سطح مقطع نمونه ها در چوب پلاستيک ميزان جذب آب کاهش پيدا مي کند. نتايج مربوط به تايير قارچ پوسيدگي سفيد (Trametes versicolor) بر روي چوب پلاستيک در شرايط آزمايشگاهي در مدت ۶ هفته، همچنان نشان داد که کاربرد مواد ترکيبي۳۰ درصد پلي پروپيلن،۳۰ درصد پلي اتيلن و ۴۰ درصد الياف و يا آرد چوب مي تواند به طور قابل ملاحظه اي در مقابل پوسيدگي قارچي مقاومت نمايد.

چوب افرا در برابر حمله قارچي در حدود ۵/۳۸ درصد کاهش وزن نشان داد که احتمالا اين کم مقاومتي به خاطر داشتن مواد قندي و نشاسته اي زيادي است که در اين گونه وجود دارد. بنابراين از نظر درجه بندي مقاومت در برابر حمله قارچ پوسيدگي جز گونه هاي پوسيدني به حساب آمد. ميزان اختلاف دوام افراي (طبيعي) با افراي تيمار شده با آب دريا نیز حدود ۳ درصد بود.

پروفیل چوب پلاستیک در متریال کف، نرده، سازه، نما و سقف کاربرد دارد.


مقالات چوب پلاستیک

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top