info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

اصول دکوراسیون بالکن و تراس چوبی

تزیین بالکن و تراس چوبی

امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی نه تنها در زمینه‌هایی مانند صنعت، دیجیتال و موارد مشابه دیگر چشمگیر بوده است بلکه جالب است بدانید در زمینه‌هایی مانند دکوراسیون داخلی نیز تاثیر بسیاری داشته است، به گونه ای که در فواصل زمانی بسیار کوتاه تجهیزات، ابزارها و لوازم جانبی مورد نیاز برای طراحی های منحصر به فرد تجاری، اداری و مسکونی رونمایی می شود. جالب است بدانید که امروزه اغلب مردم به دلیل آنکه بیشتر زمان خود را در طول روز خارج از محل سکونت خود حضور دارند ترجیح می‌دهند که حتی مدت زمان کوتاهی که برای استراحت در محل سکونت خود هستند را در محیطی ارام و دنج و مطابق میل و سلیقه خود وقت بگذرانند. همچنین زندگی در کلان شهرها وآپارتمان ها ، لذت  زندگی در دل طبیعت و کنار گیاهان را ازاغلب افراد گرفته است. اما اغلب مردم تمایل دارند تا فضای خانه خود تا حد امکان با استفاده از گلدان های طبیعی، روح ببخشند و کمی آرامش طبیعت را وارد محل زندگی یا کار خود بکنند. لازم به ذکر است که مدیران شرکت ها و یا ادارت نیز برای حفظ آرامش محل کار و بازدهی بالاتر کارمندان خود، توجه بسیاری به طراحی و چیدمان محل کار خود دارند. یکی از محل هایی که می تواند با چیدمان و دکوراسیون مناسب تبدیل به محلی دنج و سراسر آرامش برای رفع خستگی شما چه در محل کار و یا در منزل شما شود، بالکن و تراس است که  ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا کمی شما را با اصول چیدمان و طراحی آن آشنا نماییم.

اصول طراحی و چیدمان بالکن و تراس

اغلب افراد دوست دارند که بعد از گذارندن روزی پر از مشغله و کار، در محلی پر از آرامش و دنج روز خود را به پایان برسانند. تماشای منظره بیرون برای اغلب مردم آرامشی همراه با تفکر را به همراه دارد و به همین خاطر اغلب داشتن یک بالکن یا تراس هر چند کوچک را در محل زندگی یا کار خود در الویت قرار می دهند. در قسمت ذیل به بررسی اصول و نکات ابتدایی برای دکوراسیون بالکن و تراس می پردازیم.

  1. انتخاب کفپوش جذاب و مناسب با فضا و سلیقه خود

یکی از نکات ابتدایی برای طراحی یک بالکن و تاس زیبا و سرشار از آرامش انتخاب یک کفپوش مناسب است. شما با انتخخاب یک کفپوش خاص با طراحی منحصر به فرد میتوانید نیمی از جذابیت بالکن و تراس را ایجاد نمایید. اگر از افرادی هستید که از رنگ های خنثی و روشن زود خسته می شوید به شما پیشنهاد میکنیم که حتما از کفپوش های چوبی برای تراس یا بالکن خود استفاده نمایید تا گرما و آرامش محیط را دو چندان کنید و بتوانید با استفاده از گلدانهای طبیعی زندگی را در دل جنگل برای ساعاتی که در تراس خود حضور دارید تجربه کنید. همچنین می توانید با استفاده از یک قالیچه کوچک آرامش و گرمای محیط را نیز بیشتر کنید.

 

  1. استفاده از یک صندلی و یا مبل راحت

شما برای آنکه بتوانید زمان بسیار طولانی را بدون دغدغه و سرشار از آرامش در بالکن چوبی یا تراس محل مورد نظ خود تجربه کنید نیاز است که محل نشستن خود را با شرایط مناسب و راحت فراهم سازید، به همین جهت انتخاب و قرار دادن یک صندلی و یا حتی مبل راحت می تواند شرایط استراحت طولانی را برای شما در فضای باز فراهم سازد. لازم به ذکر است که حتما در چیدمان صندلی نشیمن خود از کوسن هایی با طرح و رنگ مناسب چیدمان خود استفاده نمایید که راحتی خود را در زمان استراحت و آرمش در محیط دو چندان کتید و ساعات خوشی را در بالکن و تراس خود بگذرانید.

  1. قرار دادن میز عصرانه متناسب با فضا

اگر تراس یا بالکن شما از اندازه ی مناسبی برخوردار است حتما از میز 2 تا 4 نفره چوبی برای صرف عصرانه استفاده نمایید و حتی اگر ابعاد تراس یا بالکن شما کوچک است می توانید از انواع میزهای تاشو که امروزه به دلیل کمبود فضا برای خانه های کوچک طراحی شده اند استفاده نمایید تا در کوتاه ترین زمان بتوانید از آن استفاده نمایید.

  1. ایجاد فضای سبز مناسب

شما با انتخاب و استفاده از گلدان های طبیعی مناسب با آب و هوای محل استفاده می توانید طبیعت کوچکی را در بالکن و تراس وود پلاستیک خود ایجاد نمایید.به هنگام خرید و انتخاب گل حتما به آب و هوای مورد نیاز آنها توجه داشته باشید تا بتوانید همیشه از سلامت و سرسبزی آنها استفاده نمایید. همچنین شما بر اساس ابعاد تراس یا بالکن محل خود می توانید تعداد گلدان و اندازه آنها را انتخاب نمایید. همچنین می توانید با استفاده از قفسه های چوبی و مدرن که ممکن است در درون خانه خود سالها بدون استفاده مانده باشد، طراحی خاص و منحصر به فردی را برای چیدمان گلدانهای خود ایجاد نمایید  و نظم مناسبی را هم در تراس یا بالکن مورد نظر خود برقرار سازید.

  1. استفاده از نورهای موضعی

شما می توانید برای آنکه آرامش محیط خود را در شب برای خود دو چندان کنید از نور کم و موضعی مانند نور حاصل از شمع یا فانوس استفاده نمایید که علاوه بر زیبایی هرچه بیشتر تراس و بالکن چوب پلاست، آرامش آن را نیز دو چندان می کند.

6.استفاده از حصیر و پارتیشن برا ی حفظ ایمنی و فضای خصوصی

یکی ازمشکلاتی که اغلب ما برای استفاده از بالکن با تراس خود با آن مواجه هستیم، دید مستقیم ساختمان های اطراف است که شما میتوانید به راحتی با استفاده از حصیرهای چوبی و دست ساز و یا پارتیشن های چوبی متناسب با رنگ کفپوش ، علاوه بر افزایش زیبایی محیط، محلی دنج و خصوصی را برای خود فراهم سازید .همچنین می توانید یک سایه بان چوبی را در در قسمت نورگیر تراس برای خود فراهم سازید تا در فصل گرما، از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری نماید و محیطی امن و سایه را به همراه نسیمی خنک در زمان استراحت برای خود ایجاد کرده باشید.

پروژه‌های چوب پلاست   مشاوره رایگان:   22644865

 

 

 

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top