info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

چوب پلاستیک ـ تاریخچه

 

 

کامپوزیت پلاستیک چوب چوب پلاستیک کامپوزیتی است که از چوب و ترموستات یا گرمانرم ساخته شده است. با وجود این شناخته شده است و در چندین دهه تحقیقات زیادی وجود دارد، این هنوز برای بسیاری از مردم جدید است. با این حال، اخیرا صنعت پلاستیک چوب در سراسر جهان، از آمریکای شمالی به اروپا و آسیا، به شدت افزایش یافته است. ما تاریخ توسعه صنایع پلاستیک چوب را در زیر نگاه خواهیم کرد.                     

 

  در ابتدا چوب به عنوان پرکننده برای گرمانرم با استفاده از تراشه های چوب بازیافتی و یا آرد چوب مورد استفاده قرار گرفت. در مقایسه با پرکننده های معدنی و تقویت کننده ها، مزایای مشخصی دارد: سبک تر، کمتر ساینده، تجدید پذیر و کم هزینه. علاوه بر این، سفتی و ثبات ابعادی را با حداقل افزایش وزن بهبود می بخشد

 

  با این حال، استفاده از کامپوزیت پلاستیکی چوب محدود به دهه ۱۹۸۰ به دلیل عدم آشنایی بین صنایع چوب و پلاستیک بود. به طور معمول مواد و تجهیزات تامین کننده و مواد فرایند بسیار کم هستند و در مقیاس های مختلف بسیار متفاوت هستند.

 

  اولین آزمایش صنعتی، پانل های داخلی خودرو است که در سال ۱۹۸۳ توسط ووداستاک آمریکایی ساخته شده است. آنها ساختارهای پانل WPC را با استفاده از تکنولوژی اکستروژن ایتالیا تولید کردند. پلی پروپیلن با تقریبا ۵۰٪ آرد چوب به یک ورق مسطح اکسترود شده و سپس به شکل های مختلف برای پانل های خودرو داخلی شکل گرفته است. این یکی از اولین برنامه های کاربردی اصلی تکنولوژی در ایالات متحده بود.

 

  در اوایل دهه 1990، تکنولوژی پیشرفته تصفیه زیست محیطی (AERT) و بخش شرکت Mobil Chemical (که بعدها به Trex تبدیل شد) تولید WPC های جامد را شامل تقریبا 50٪ فیبر چوب در پلی اتیلن را آغاز کرد. این محصولات شامل تابلوهای عرشه، منظره چوب، جداول پیک نیک و کفپوش صنعتی است. کامپوزیت های مشابه به پروفیل های پنجره و پنجره می چرخند. بازار امروز بازار بزرگترین و سریعترین بازار WPC است

 

  همچنین در اوایل دهه ۱۹۹۰، شرکت Strandex تولید پروفیل های اکسترود شده را آغاز کرد و به طور مستقیم به شکل نهایی بدون نیاز به آسیاب یا تشکیل بیشتر شکل می گرفت. در سال ۱۹۹۳، شرکت آندرسن شروع به ساخت WPC مبتنی بر PVC مانند پروفیل های درب و سپس قاب پنجره ها کرد. از اواسط دهه ۱۹۹۰، دیگر تولید کنندگان شروع به گسترش این بازار کرده اند.

در سال ۱۹۹۶، چندین شرکت آمریکایی تولید مواد خوراکی پلت شده از چوب یا دیگر الیاف طبیعی و پلاستیکی (به نام ترکیب WPC) را به بسیاری از پردازنده ها که نمی خواهند مواد خود را مخلوط کنند، شروع کردند. و از اواسط دهه ۱۹۹۰ فعالیت در صنعت WPC به طور چشمگیری با تکنولوژی پیشرفته توسعه یافته و بسیاری از بازیکنان به بازار پیوستند. اولین کنفرانس بین المللی کامپوزیت های پلاستیکی چوب چوب در سال ۱۹۹۱ در ویسکانسین، ایالات متحده آمریکا برگزار شد، جایی که هر دو محقق و نمایندگان صنعتی صنایع پلاستیک و جنگل، ایده ها و همکاری را به اشتراک گذاشتند.

 

  و ۲۰۰۳ واقعا قابل توجه است:  تولید چوب پلاستیک از حدود ۵۰ هزار تن در سال ۱۹۹۵ به ۶۰۰هزار تن در سال 2003 و در سال ۲۰۱۵ به میزان ۱.۳میلیون تن در بازار آمریکا تنها می رسد. سهم بازار جهانی ۴۸ درصد است، به ترتیب در چین و اروپا به ترتیب ۳۳ و ۹ درصد است. برنامه های کاربردی ساختمان (مخصوصا کفپوش و نرده) همچنان بزرگترین بازار در داخل خودرو و مبلمان قرار دارد.

 

  انتظار می رود که افزایش تقاضا برای کامپوزیت چوب پلاستیک به عنوان کم هزینه و جایگزین سازگار با محیط زیست به قطعات پلاستیکی و فولادی در برنامه های کاربردی ساخت و ساز، موجب رشد بازار شود.
تماس با دکسان

 

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top