info@decksun.com         phone ico02 021-22644865 email ico05

لوور چوب پلاستیک

کلمه لوور یک لغت فرانسوی است و در زبان فرانسوی به معنی سایه بان است و از آن برای شکستن نور خورشید و تنظیم نور و کاهش دما استفاده می شود.این سازه ها بسیار پر کاربرد هستند که علاوه بر کارآیی ، جنبه ی تزئینی و زیبایی شناسی نیز دارند.

wpc louvers


سایبان و لوور از المان‌های کلیدی هستند که در طراحی خارجی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند. همانطور که می‌دانید سایبان یک سقف است که بر روی قسمت خارجی دیواره‌ های ساختمان یا بهتر است بگوییم نمای ساختمان قرار می‌گیرد که علاوه‌ بر زیبایی که در نمای ساختمان ایجاد می‌کند مانع از تابش مستقیم نور آفتاب می‌شود. لوور نیز نوعی سایبان است که در اشکال مختلفی طراحی و ساخته می‌شود. سایبان و لوور نیز علاوه‌ بر زیبایی که در نمای ساختمان ایجاد می‌کنند موجب شکستن شدت نور خورشید و همچنین کاهش گرما در مناطق گرم‌ سیری می‌شود.
این سازه ها بسیار پر کاربرد هستند که علاوه بر کارآیی ، جنبه ی تزئینی و زیبایی شناسی نیز دارند.
از سازه چوب پلاست لوور جهت کنترل دید خارجی ( ایجاد حریم خصوصی ) ، جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب و تنظیم میزان نور ورودی به فضا ، جلوگیری از ورود آب باران به فضای داخلی و همچنین تعدیل و کنترل جریان هوا ، در ساخت درب ها و پنجره ها استفاده می شود.
امروزه از این سازه چوبی به عنوان عنصری اصلی در طراحی نمای ساختمان ها نیز استفاده می کنند .
در طراحی داخلی از این سازه ها به عنوان دیوایدر و جداکننده فضاها به صورت یک المان تزئینی استفاده می گردد.
گاه از این سازه چوبی برای پوشاندن تاسیسات زیر سقف و درواقع به عنوان سقف کاذب استفاده می کنند .

از متریال های مختلفی جهت ساخت و اجرای سایبان و لوور استفاده می‌شود که می‌توان به متریال آلومینیوم، فلز، چوب پلاستیک ون وود،ترمو وود ون وود و … اشاره کرد. البته هیچ یک از این متریال ها زیبایی متریال چوب پلاستیک را ندارند. چوب پلاست به عنوان یک متریال بسیار شیک در طراحی داخلی و در نمای ساختمان مورد توجه سازندگان قرار می‌گیرد و جلوه‌ای خاص به آن می‌دهد.

لوور چوب پلاستیک

کاربرد سایبان و لوور چیست؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم سایبان و لوور مانع از تابش مستقیم نور خورشید به داخل خانه می‌شوند از این‌رو طول عمر و ماندگاری پنجره‌ها به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند و علاوه‌ بر این به دلیل عدم تابش مستقیم نور خورشید به داخل محیط خانه، هوای خنک موجود در آن حفظ می‌شود و گرما به داخل خانه کمتر نفوذ می‌کند. البته از لوور چوب پلاستیک برای ساخت پرگولا، سایبان مغازه ، سایبان فروشگاه و سایبان پارکینگ نیز استفاده می‌شود.

مزایای لوور چوب پلاست  به عنوان سایبان

یکی از جدیدترین کاربردهای پروفیلهای چوب پلاست استفاده به عنوان لوور(لوورهای تاسیساتی و لوورهای معماری) می باشد. مقاومت بالا در کنار زیبایی و سبکی این پروفیلها سبب شده که در مواردی که ظاهر لوورها برای معماران مهم باشد از چوب پلاست به عنوان یکی از گزینه ها در کنار لوورهای آلومنیومی و چوبی، استفاده کنند.

البته با توجه به اینکه لوورهای آلومنیومی، سابقه ای بسیار طولانی داشته و کارایی بسیار بالا و مناسبی دارند، از لوورهای پلاستووود بیشتر در فضاهای داخلی و به عنوان لوورهای سقفی (مانند سقف کاذب) استفاده می شود.

چوب پلاست|نصب چوب پلاست | پروفیل چوب پلاست |آموزش نصب چوب پلاست|چوب پلاستیک|اجرای چوب پلاست|زیرسازی چوب پلاست|قیمت چوب پلاست| لوور چوب پلاست

درباره ما

شرکت چوب پلاست دکسان، تولید کننده با کیفیت ترین پروفیل های چوب پلاست و چوب پلاستیک جهت کف و نمای ساختمان، مبلمان شهری، آلاچیق، روف گاردن ، نرده 

facebook linkedin instagram telegram

تماس با ما

آدرس:ایران، تهران، خيابان شریعتی،پایین تر از مترو شریعتی،بعد از کوچه فلسفی،پلاک 1186 ،طبقه دوم ،واحد 12
تلفن:22644865 - 021
ایمیل: info[at]decksun[dot]com

Top